• Gotskillz666

    Choklad, är det mycket kalorier?

    hej, 

    jag åt 80g choklad, tror detta är första gången på 4 månader, det känns onytigt, men hur onyttigt ät det vet du?

  • Svar på tråden Choklad, är det mycket kalorier?
  • Anna60

    Det står på omslaget. Olika chokladsorter, chokladblandingar, har olika mycket calorier.

  • enmanmedskägg

    Läs på förpackningen. Sen ja, hur mycket väger du? Hur lång är du? Hur gammal är du? Vad är din aktivitetsnivå? Hur mycket sover du? Såna variabler avgör ditt dagliga kaloribehov, så det är svårt att avgöra vad 80 gram choklad har för effekt på dig baserat på så bristfällig info.

  • Anonym 360

    Om det är vanlig mjölkchockad va 430 kalorier men bror ju på sort osv. Allt med måtta som man säger så det är inte en jätte grej om du normalt äter bra i lagom mängd.

  • EnAnonumius
    Gotskillz666 skrev 2018-10-31 15:05:14 följande:
    hej, 

    jag åt 80g choklad, tror detta är första gången på 4 månader, det känns onytigt, men hur onyttigt ät det vet du?
    Med tanke på att du är skrivkunnig så kan man utgå från att du är även läskunnig... Flört

    Hur mycket kalorier en choklad innehåller står på chokladens förpackning.
    ALLA förpackningar har innehållsförteckning. Så det är lätt att läsa på förpackningen.
    Det mäts kalorier alltid kalori/100g på all mat/godis/dryck. 

    Tänk bara på att olika choklad har olika mycket kalorier/100g..

    Så låt oss anta att chokladkakan innehåller 440kalorier/100g, så kan man göra det enkelt för sig.
    Då delar man 440 med 100, så får du ut att 1g innehåller 4,4kalorier.
    Du åt då 80g, då gångrar du 4,4 med 80, så blir det c:a 352 kalorier.

    Alternativt så kan du ju dra matten så här 440/10*8=352. Denna talar om hur mycket kalorier du får på 10g som man sedan gångrar med 8 för att få 80g.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gotskillz666
    EnAnonumius skrev 2018-10-31 18:28:05 följande:
    Med tanke på att du är skrivkunnig så kan man utgå från att du är även läskunnig... Flört
    jättespännande faktiskt.

    såg du min frågeställning? du gav ett svar jag inte var ute efter.

    mvh
  • EnAnonumius
    Gotskillz666 skrev 2018-10-31 20:30:53 följande:
    jättespännande faktiskt.

    såg du min frågeställning? du gav ett svar jag inte var ute efter.

    mvh
    Jo det gjorde jag..
    Om du läser längre än den FÖRSTA meningen så gav jag dig svaret på det du efterfrågande.
    Till och med räknade ut åt dig hur mycket kalorier di fick i dig med.

    Med tanke på att en vuxen kvinna som inte tränar och inte bantar skall ha i sig i snitt 2000-2200kalorier om dagen.
    Så nu kan du ju själv avgöra om det var mycket kalorier eller inte utifrån dina egna behov.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Gotskillz666
    EnAnonumius skrev 2018-11-01 09:19:11 följande:
    Jo det gjorde jag..
    Om du läser längre än den FÖRSTA meningen så gav jag dig svaret på det du efterfrågande.
    Till och med räknade ut åt dig hur mycket kalorier di fick i dig med.

    Med tanke på att en vuxen kvinna som inte tränar och inte bantar skall ha i sig i snitt 2000-2200kalorier om dagen.
    Så nu kan du ju själv avgöra om det var mycket kalorier eller inte utifrån dina egna behov.
    sallad innehåller kalorier med.

    inser du nu att du inte svarade på frågan som efterfrågade?

    för jag har ingen ork att slösa min tid på dig.
  • Thotis90

    Det är omöjligt att svara på när vi inte vet vilken choklad du har ätit. Det är olika innehåll vad gäller ingredienser och kalorier i alla chokladtyper... 

Svar på tråden Choklad, är det mycket kalorier?