• Ultimat1234

    BF idag

    Hej på er! 


    Jag har bf idag men verkar inte komma någon bebis idag, hon trivs bra där inne i magen helt enkelt! Har inte känt av något sådär direkt på att det skulle vara igång. Del från slemproppen har lossnat för kanske 2 veckor sedan, och en liten till del igår. Är dock väldigt lite, vet ej hur mycket hela slemproppen är? 


    Har inte under hela graviditeten haft några förvärkar eller så, bara sammandragningar som inte gör ont, mer obehagligt. Har kanske känt mini minimalt med mensvärk men som gått över på en gång. 


    Många säger ju att dom inte känt någonting och sen bara pang så har det startat. Hur har det varit för er? Och har ni några tips på hur man kan få det att starta? Som man kan prova iallafall. 

  • Svar på tråden BF idag
  • 53181137

    Jag lände inte ett dyft, inga förverkar inte ens sammandragningar som jag kännde, inga slemproppar verkligen ingenting. Jag trodde garanterat jag skulle få vänta på igångsättning. innan det pang drog i gång BF+2. hade sex på kvällen startade tidigt på morgonen kanske inte har med saken att göra men jag tror det gav det en knuff. det skadar i alla fall inte =)

  • Fia 28

    3 dagar efter bf började jag läcka fostervatten. men sen hände inget mer så jag blev igångsatt. 

  • joannaq

    Med första gick vattnet helt utan förvarning sen tog det 2 timmar och 20 min så va han ute, med andra startade det med kraftiga värkar kom in till förlossningen en timme senare och va fullt öppen men vattnet hade inte gått så de stack håll och sen tog det drygt en timme till och sen va han ute :)) Så väldigt olika

Svar på tråden BF idag