• rezareza

    Jag håller på brytas ihop, jag kan verkligen inte komma över mitt ex.

    Hej!
    Ber om ursäkt för dålig svenska. Jag är en 25 åring kille som kommit till Sverige för 6 år sen. Jag träffade en svensk tjej på mitt jobb för 2 år sen och så småningom blev vi ett par. När jag träffade henne så var hon i ett olyckligt förhållande och det tog 6 månader att de gjorde slut och vi blev tillsammans direkt efter det. 

    Jag har verkligen kämpat som en idiot att få henne under de sex månaderna. Jag älskade henne verkligen och hon älskade mig, hon brukade alltid säga även för någon vecka sen att hon älskade aldrig någon så mycket och aldrig kände sig så trygg med någon innan. Och jag kunde märka under två år att hon verkligen älskar mig. Men tyvärr vårt förhållande var som ett krig och vi bråkade väldig mycket, flera gånger varje vecka och oftast om saker som vi inte kunde komma överens, som sagt att jag kommit från ett annat kultur, land och helt enkelt en annan värld därför tänkte vi väldig olika. 

    För någon vecka sen så lämnade hon lägenheten efter ett bråk och sa att hon klarar inte mer och att det inte kommer funka mellan oss. Jag trodde att som alla andra tillfälle när vi bråkade så kommer hon glömma det men hon kom aldrig tillbaka, oavsett hur mycket jag grät eller bett henne men det verkar att hon har verkligen bestämt sig.

    Jag har väldig starka känslor för henne och älskar henne väldig mycket. för drygt en vecka sen så efter att jag tjatade så mycket att hon kommer tillbaka så sa hon " jag har legat med nån annan och gått vidare, glöm mig" Hon har blockerat mig på alla sociala medier och bara skriver sms när det är nödvändig. De tillfallna hon skriver så handlar om de grejerna såsom lån och alla vi har gemensam ska lösas. 

    Jag har försökt vara med vänner, familj, träna, spela fotboll, kolla film och göra vad som helst för att inte tänka på henne men det går verkligen inte. Jag känner en stark tryck på mitt hjärta i hela månaden. Var ens jag befinner mig så ser jag henne framför mig och bryter ihop. Jag kan sitta hela dagen och kolla på min telefon och vänta på att hon skriver men det har hon inte gjort. Jag har försökt verkligen men jag vill ha henne så mycket och jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen :( 
    Jag har ett jobb att sköta men varje timme på jobbet är rent helvete eftersom jag bara väntar på ett signal från henne som aldrig kommer. 

    Jag vet inte längre vad jag ska göra. Det har gått så lång för mig att jag har tänkt på att ta livet av mig men jag vågar inte riktigt, jag vet att ni tycker att jag kanske blivit helt galen men jag håller på brytas ihop, varenda sekund av mitt liv är ett helvete, även i mina drömmar så kan jag inte släppa henne. Hjälp mig :((.

  • Svar på tråden Jag håller på brytas ihop, jag kan verkligen inte komma över mitt ex.
  • Anonym (Ehh?)

    Sverige i 6 år? Vissa meningar är helt perfekt förmulerade, annars verkar det bara som att du försöker förvränga språket lite? Får man fråga vilket land du kommer ifrån, nu när du även acepptetar att hon har legat med andra?

  • Anonym (Ehh?)

    Sverige i 6 år? Vissa meningar är helt perfekt förmulerade, annars verkar det bara som att du försöker förvränga språket lite? Får man fråga vilket land du kommer ifrån, nu när du även acepptetar att hon har legat med andra?

  • Anonym (Algeriet)

    Acceptera det som det är.Det är svårt men gör det!När du har gjort det,så går du vidare.Vi kan aldrig äga en människa,men vi kan äga hus,bil och smycken.

  • rezareza

    vi är båda 25 år gamla :(
    Man måste verkligen vara i samma situation för att förstå det :( det är så fruktansvärt. Jag vill mer än gärna acceptera det ovh ta tag i mitt liv men det här håller på förstöra mitt liv.

  • Anonym (Ehh?)
    rezareza skrev 2018-11-01 21:42:14 följande:

    vi är båda 25 år gamla :(

    Man måste verkligen vara i samma situation för att förstå det :( det är så fruktansvärt. Jag vill mer än gärna acceptera det ovh ta tag i mitt liv men det här håller på förstöra mitt liv.


    Du kan ju i princip perfekt svenska efter bara 6 år? Skriv ett kärleksbrev till henne? Inte på datorn, men med penna och papper och frimärke! Som man gjorde för, ett riktigt kärleksbrev.
  • Anonym (Algeriet)
    rezareza skrev 2018-11-01 21:42:14 följande:

    vi är båda 25 år gamla :(

    Man måste verkligen vara i samma situation för att förstå det :( det är så fruktansvärt. Jag vill mer än gärna acceptera det ovh ta tag i mitt liv men det här håller på förstöra mitt liv.


    Du förstör själv ditt liv.Du är ansvarig över ditt liv,ingen annan!
  • rezareza

    Tack så mycket, det gör ännu mer ont när jag inser att det är hon som är anledningen bakom min språkutveckling :,(( 

Svar på tråden Jag håller på brytas ihop, jag kan verkligen inte komma över mitt ex.