• Blaupp

    IVF

    Hejsan!

    Helt ny i detta forum, men r man googlar frågor så länkas man alltid in här och jag har sett att man kan få mycket tips och svar på sina funderingar.

    Jag vet att denna tråd redan finns men tänkte jag startar upp en egen där jag kan följa de lite enklare, så:

    Jag 28år min sambo 43år har försökt bli gravida o snart 2år. Han har en son sen innan, idag 15år. Vi har varit på en fertilitetsutredning i Västervik och väntar nu på att läkaren ska skicka remiss till RMC, Linköping. Vi va där 17/10 jag gjorde då en HSS spolning, visade inget fel och bra "tryck" (ej ont under själva röntgen, men när vi kom till bilen och började åka, då började jag få ont och de blev bara värre, höll i sig 1,5dygn. Kunde knappt stå sitta ligga utan att de gjorde ont) både jag och min sambo fick en genomgång, han fick kontroll av sina testiklar oxå då läkaren sa att LKPG kommer kräva dessa och även blodprov på oss båda. Jag hade sen tidigare prov 3.9 i TSH som han oroade sig över lite men tog ett nytt för att se hur de låg till nu. M in sambo kan se sina svar på 1177, mina har dock ej kommit in där sen de besöket ???? långt inlägg men nu till frågor:

    1. Varför får jag inte mina svar?

    2. Hur lång tid tog det innan ni fick remiss?

    3. Hur noga är dom med alkohol? (Jag dricker ej, min sambo dricker lättöl)

    4. Är dom i LKPG hårda med t.ex kost, vikt o.s.v.? Jag är på gränsen till BMI på 30 ????

    Även min sambo.

    Enligt läkaren i Västervik kunde han inte se något konstigt på/mellan oss förutom att min sambo har för få spermier.

    Tack på förhand!

Svar på tråden IVF