• Anonym (Lukt läkage)

Inflammation i ändtarmen, luktar skit

Jag håller på att tappa lusten till allt, jag har i flera år gått med en krampande smärta i ändtarmen och även luktläkage dvs det luktar skit på ren svenska. Jag sökte hjälp på vårdcentralen och där tittade läkaren in i den första biten av tarmen och kunde se att det var inflammerat. Fick remiss för att göra en koloskopi och den läkaren kunde inte se ngt tecken alls på inflammation. Jag nämnde detta med lukten att vissa dagar luktar det illa, riktigt illa och han hade inget svar på det. jag har lagt om kosten helt, undviker gluten och äter inga mjölkprodukter, är i princip vegan. Kramperna är nästan borta men lukten fortsätter ???? Detta gör mig så deprimerad, det är inte från underlivet utan från rumpan lukten kommer, jag har inga hemorrojder eller fistlar så vad beror det på? Kan avföring ligga precis vid öppningen och göra så det luktar eller vad? Snälla någon med svar?

• Svar på tråden Inflammation i ändtarmen, luktar skit
  • Anonym (Förstoppning?)

Det låter som att det kan vara förstoppning (utan att du kanske är medveten om det) Det kan läcka vätska från avföringen förbi den förstoppande avföringen om du förstår. Den där vätskan luktar hemskt. (Har arbetat med barn med detta bekymmer). Så om du inte har väldigt regelbunden, mjuk avföring så skulle jag kolla närmare på detta. (Du kan ju i så fall gå på lösande kost/något från apoteket etc en period och se om det gör skillnad). I annat fall, fortsätt ligga på vården, byt läkare etc!

• Anonym (A)
    Salmiakk skrev 2018-11-02 15:35:15 följande:
    Så kan du inte ha det! Byt läkare så du får hjälp.
    Håller med
Svar på tråden Inflammation i ändtarmen, luktar skit