• Anonym (Sugensmåbarnspappa)

    Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?

    Livet som småbarnsförälder är inte lätt. Rutinerna är många och det är lätt att man tappar bort lusten. Vi får inte till det jätteofta, men det händer, men max ett par gånger i månaden. Hur ofta gör ni det? Något tips på hur man ska hitta rätt stunder? Tips, tricks i sängen som gör att man kan göra det även om barnen sover i rummet bredvid, eller kanske sitter och leker?

    Fantiserar lite om sånt, och annat på min blogg..
    enmansbetraktelser.blogspot.com

  • Svar på tråden Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?
  • Anonym (L)

    Några ggr/vecka. Vi brukar försöka ha lite tid varje kväll bara vi(icke sexuell) när vi ibland kommer på att vi borde ha lite extra aktiviteter innan läggdags. Brukar nog bli enbart när de yngsta sover och de äldre är upptagna på sina rum/har lagt sig - och vi kan skylla på att vi ska sova. Har väl inga bra tips på det sättet. Men lägg lite tid på varandra!

    H. 4-barns mamman

  • Anonym (Kgkgzkgzkh)

    Inte så ofta som vi skulle vilja. Ofta är det orken som tryter - efter jobb, matlagning,nattningen och disk/städ kollapsar man i soffan. Får till det kanske 2ggr/ månad.

    Jag älskar min man mer hur f-n man ska orka är ett mysterium.

  • Anonym (50 Years Of Grey)

    Eftersom vi har en extremt lättväckt 11 åring i vårat sovrum (värgrar sova i sitt rum, får panikångest), så blir det i stort sett omöjligt att få till det, lägg till att sambon är väldigt larvig med att det inte får vara minsta lilla "ofräscht" där nere (måsta gått någon vecka sedan förra mensen å så) om det ska bli något, dessutom somnar hon alltid före 21 (så jag får lägga barnen) och går upp före 05, så vi är ju inte ens vakna i sängen samtidigt (å henne väcker man inte ostraffat) så ungefär 2 gånger om året har vi fått till det de senaste 10 åren :(

  • Anonym (Ledsen)

    Skönt att höra att alla inte har det perfekt även i sänghalmen.

    Vi har en åttaåring en 7 åring o en 1 1/2 åring.

    Vi får till det högst tre ggr i månaden. Två dagar efter vi haft sex börjar jag känna längtan igen för mannen dröjer det ytterligare någon dag eller två innan han börjar bli ?intresserad?. Orken finns bara inte att vilja. Min sexlust har gårt ner pga energinivå som påverkas enormt av rutiner arbete skola osv.

    Tyvärr påverkas lusten också av att bli nekad då man själv tycker att det är dags att ta tillfället i akt då ensamtid finns o orken är hyffsad.

    Gått så långt att jag börjat tröttna på oss:(

  • jos79

    Känner igen mig i samtligas svar här ovan.

    Är först nu när barnen börjar bli lite äldre som sexlivet börjar bli ?normalt?.

  • Anonym (She)
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-04 12:51:53 följande:

    Eftersom vi har en extremt lättväckt 11 åring i vårat sovrum (värgrar sova i sitt rum, får panikångest), så blir det i stort sett omöjligt att få till det, lägg till att sambon är väldigt larvig med att det inte får vara minsta lilla "ofräscht" där nere (måsta gått någon vecka sedan förra mensen å så) om det ska bli något, dessutom somnar hon alltid före 21 (så jag får lägga barnen) och går upp före 05, så vi är ju inte ens vakna i sängen samtidigt (å henne väcker man inte ostraffat) så ungefär 2 gånger om året har vi fått till det de senaste 10 åren :(


    Men det är ju bara tragiskt! Ta en snabbis på toa/tvättstuga/dusch vad som helst!
  • Anonym (Varje dag)

    Varje dag. Ibland två, tre gånger om dagen. Morgon när barnen äter frukost, kväll på Bolibompa ev på lunch och så när barnen sover. 9 år hittills

  • Anonym (Sugensmåbarnspappa)

    Känner igen mig i många där. Det gäller att prioritera varandra, men det där med orken är helt klart ett problem. Eftersom sambon är kvällstrött skulle man behöva få till det lite tidigare, alt på morgonen innan barnen vaknat. Eller när de men inte vi hunnit gå upp. Tänker att bakifrån kan vara ett alt om man kör stillsamt. Ser ut som att man bara ligger och gosar om de skulle komma in? Någon som testat det?

    // enmansbetraktelser.blogspot.com

  • Anonym (Mamman)

    Blir av ca 2 gånger i veckan efter att barnen lagt sig.

Svar på tråden Föräldrar, hinner ni ha sex? Hur och hur ofta?