• fan och hans moster

Svarta jeans som luktar kemiskt

Hej. Jag har köpt ett par svarta jeans som luktar äckligt. Någon kemisk lukt som påminner om typ krut. Och jag har gett mig fan på att få bort lukten....

Har tidigare stött på just svarta jeans som luktar såhär men har inte lyckats få bort lukten då men nu vill jag det. Det kan väl inte vara så att sådana jeans tillverkas om det inte går att använda dem tänker jag, men som det är nu så är det alldeles för starkt de luktar. Riktigt stickande lukt, får lätt ont i huvudet av det.

Jag kan inte vara den enda som stött på detta problem så jag vill få tips! Som det är nu har jag hunnit tvätta dem fyra-fem gånger. De luktar möjligen aningens mindre men fortfarande alldeles för mycket. Jag har haft i vinäger i tvätten, kört långprogram och sett hur svart vattnet blivit i maskinen. Torkat dem ute och så in i maskinen igen. Men lukten är kvar...

Har någon av er lyckats få stinkande jeans luktfria?

• Svar på tråden Svarta jeans som luktar kemiskt
  • Anonym (Sara)

Aldrig hört talas om att svarta jeans skulle lukta. Konstigt. Du skriver att du prövat med vinäger, du kanske ska prova med ättika också, eller är det typ samma sak?

• fan och hans moster
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-05 09:16:31 följande:

Aldrig hört talas om att svarta jeans skulle lukta. Konstigt. Du skriver att du prövat med vinäger, du kanske ska prova med ättika också, eller är det typ samma sak?

Finns trådar på nätet där folk har samma problem. Hittar dock aldrig något om de blivit kvitt lukten. Det är inte alla svarta jeans men vissa svarta luktar och det är inget man kan missa när de riktigt stinker.

Jag ska prova med ättika idag, ska bara komma ihåg att köpa det. Ättika är väl bara starkare än vinäger typ.
  • fan och hans moster

Nu har jag provat med ättika också men de luktar fortfarande... Jag lät byxorna vara i några timmar i ättiksvatten och sen i maskinen men ingen skillnad.

Är det ingen som vet hur man kan göra för att bli kvitt stanken?? Över 350 visningar, någon av er måste ju ha åtminstone stött på problemet.

Nu var väl detta typ sjunde tvätten för byxhelvetet. Det är liksom ingen lukt som man kan missa, den verkligen sticker till även på avstånd.

• Mln01

Hej,

Jag har exakt samma problem! Vill verkligen inte lämna tillbaka byxorna för de sitter perfekt men jag stinker ju gamla däck ????

Hittade du nån lösning?

• fan och hans moster
    Mln01 skrev 2019-11-13 17:16:04 följande:

Hej,

Jag har exakt samma problem! Vill verkligen inte lämna tillbaka byxorna för de sitter perfekt men jag stinker ju gamla däck ????

Hittade du nån lösning?

Ingen lösning än...
    Mln01 skrev 2019-11-13 17:16:04 följande:

Hej,

Hittade du nån lösning?

Ingen lösning än...
  • mompan

Jag har inte tyvärr lyckats få bort lukten, har lämnat tillbaka sådana byxor och väljer numera endast sådana som luktar ok. De måste både sitta bra och klara doft-test ????

Svar på tråden Svarta jeans som luktar kemiskt