• Äldre 5 Nov 18:54
    904 visningar
    8 svar
    8
    904

    Någon som kan Apple/IPhone

    Denhär rutan (infogar bild) kommer upp i telefonen nästan varje gång jag öppnar telefonen, hittar inget på nätet om det så försöker fråga någon utomstående här.

    Vad tror ni det kan vara som har hänt med min telefon??

    För det första har något liknande aldrig hänt och då har jag haft iPhone sedan iPhone 4 och nu är jag på 10... och för det andra tycker jag att det verkar misstänksamt att rutan står på engelska i en övrigt svensk-inställd telefon. ?!

    Jag klickar avbryt och sedan är rutan borta för stunden , sedan dyker rutan upp igen en annan gång och så vidare.

    Det jag strukit över på bilden är alltså min email adress. Så rutan gissar jag att frågar efter mitt Apple ID lösenord, har inte vågat skriva in det då jag inte vet varför rutan börjat dyka upp såhär och inte försvinner....

    Några aningar?

  • Svar på tråden Någon som kan Apple/IPhone
  • Äldre 5 Nov 18:54
    #1
  • Mongol­iet
    Äldre 5 Nov 19:21
    #2

    Händer min också. Massa liknande skit rätt ofta. Bara klickar bort hela tiden. Kanske behöver du uppdatera. Jag brukar vänta.

  • Anonym (Melj)
    Äldre 5 Nov 19:28
    #3

    Kan vara att du inte loggat in på din mejl? Vad står det för adress?

  • Äldre 5 Nov 19:35
    #4
    Anonym (Melj) skrev 2018-11-05 19:28:55 följande:

    Kan vara att du inte loggat in på din mejl? Vad står det för adress?


    Tack för svar, jag är inloggad på min email på telefonen som jag alltid brukar vara...

    Adressen som jag strukit över är min email adress, ange lösenordet för min email adress alltså...
  • Äldre 5 Nov 19:35
    #5
    Mongoliet skrev 2018-11-05 19:21:52 följande:

    Händer min också. Massa liknande skit rätt ofta. Bara klickar bort hela tiden. Kanske behöver du uppdatera. Jag brukar vänta.


    Jasså, tråkigt att höra. :( vill inte börja få krångel... ska kolla med uppdateringen
  • Anonym (Melj)
    Äldre 5 Nov 19:43
    #6
    H4llongr0ttan skrev 2018-11-05 19:35:27 följande:

    Tack för svar, jag är inloggad på min email på telefonen som jag alltid brukar vara...

    Adressen som jag strukit över är min email adress, ange lösenordet för min email adress alltså...


    Om du går in på inställningar och väljer lösenord och konton så kan du klicka dig vidare där och kolla så att du verkligen är inloggad. Ibland kan man bli utloggad utan att man själv valt det. Tror det är pga säkerhet och då kommer denna ruta fortsätta dyka upp ibland.
  • Anonym (akta)
    Äldre 5 Nov 19:44
    #7

    www.svt.se/nyheter/inrikes/de-kan-stjala-ditt-losenord-bara-genom-att-fraga-efter-det

    Skriv absolut inte in ditt lösenord i en sådan ruta. Iphone kräver ju bara lösen när du ska ladda ner en app, och då ska du ju även kunna identifiera dig med touchen.

  • Äldre 5 Nov 20:04
    #8
    Anonym (akta) skrev 2018-11-05 19:44:54 följande:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/de-kan-stjala-ditt-losenord-bara-genom-att-fraga-efter-det

    Skriv absolut inte in ditt lösenord i en sådan ruta. Iphone kräver ju bara lösen när du ska ladda ner en app, och då ska du ju även kunna identifiera dig med touchen.


    Shit, det är ju verkligen dethär som hänt mig. :( Då jag kollade länken... undrar bara hur man ska få bort det ?!? Jag har iallafall bytt lösenord för mitt Apple-ID. Kanske borde göra det med emailen också. Sedan tänker jag uppdatera iphonen för det fanns en uppdatering. Och radera all historik.... vad mer, borde man logga ut från olika appar och eller ta bort alla sparade lösenord också?
Svar på tråden Någon som kan Apple/IPhone