Otrogen elr oskyldigt.
Fakta för frågan:
9mån relation mellan mig å flickvän båda i 40-50års åldern. Väldigt överens om öppenhet när det gäller att träffa bekanta av motsatta könet, och att man inte smyger med t ex sånt.
Efter nio månader uppstår en liten fnurra i relationen. Min flickvän ställer till det lite med en vit lögn, men inget direkt allvarligt. Dagarna därpå uppdagar en till lögn, som även den i sig, är oallvarlig, men ändå en redig lögn.
Det lugnar ner sig och ebbar ut på en vecka, då frågeställningen dyker upp.
Min flickvän ?särbo? har en manlig vän sedan många 5-8år, som är hennes bästa vän. Hon har varit öppen fr dag ett med, att dem ses på fika ibland, när han är i samma landsdel, dem messar och pratar på tfn. Detta är något hon sagt att hon aldrig skulle göra, t ex fika utan att berätta för mig, då sånt kan skada relationen.
Det kommer i ett samtal fram, att dem setts på fika ett antal gånger utan att jag vetat om det. I samma veva får hon en rolig filmsnutt i ett meddelande, som hon visar mig. Det va med sexuell anspelning och jag råkar skrolla lite när hon visade det, varpå det dök upp mer sexskämt. När hon sen skrolla och skulle visa att det inte är så farligt, så dyker det upp ett mess.
?Kommer ner på onsd.?
Detta följs av ett skämtfoto, med en jätteballe innanför ett par byxor. Och på frågan om hon viste när han kom till vår landsdel, så sa hon onsd.
I diskutionerna kring detta vräker hon ur sig, att hon ör beträdd att säga upp bekantskapen med honom, för min skull. Hennes ?bästa? vän. Sen dagen efter berättar hon att hon messat med honom, och han hade givit henne samma förslag, att säga upp kontakten. Tre veckor senare har hon sagt upp bekantskapen med honom.
Min egen reaktion, varför säga upp bekantskapen bara sådär?
Top frågan då.
1: Otrohet?
2: kan vara oskyldigt?