• Fruhs

Ålder på syskon när man skaffar 3:e ungen

Hej!
    Vi funderar på att skaffa tredje barnet och har en liten fråga till alla er som har 3 barn, mina barn är 5&3 och skulle vara 6&4 om vi blev gravida nu, Hur jobbigt är det? när mina barn va små så kändes det aldrig som man gick ifrån napp, flaska, vaken nätter och liknande, man höll på sååå länge då de bara va 1 år och 7 månader mellan dom. 
    Hur upplevde ni det? 

• Svar på tråden Ålder på syskon när man skaffar 3:e ungen
  • Anonym (:))

Jag har 4 barn i åldrarna 10, 6, 4 och 2 nu planerar vi vårat 5e :)

Jag tycker absolut inte det är jobbigt ! :)

• Fruhs
    Anonym (:)) skrev 2018-11-07 18:52:48 följande:

Jag har 4 barn i åldrarna 10, 6, 4 och 2 nu planerar vi vårat 5e :)

Jag tycker absolut inte det är jobbigt ! :)

Tack för ditt svar :) Försöker intala mig om att de inte kommer bli jobbigt haha!
    Längtar efter en bebis och jag vet att skaffar vi inte tredje barnet kommer vi ångra oss, fruktar dock att det kommer vara jobbigt. alltså jobbigare än med dom första två,  hur upplevde du att barnen hjälpte till när din tvååring föddes? Dom två äldsta då
  • Anonym (:))
    Fruhs skrev 2018-11-08 08:57:57 följande:

Tack för ditt svar :) Försöker intala mig om att de inte kommer bli jobbigt haha!

Längtar efter en bebis och jag vet att skaffar vi inte tredje barnet kommer vi ångra oss, fruktar dock att det kommer vara jobbigt. alltså jobbigare än med dom första två,  hur upplevde du att barnen hjälpte till när din tvååring föddes? Dom två äldsta då

Oj kommer inte riktigt ihåg haha.

Men jag brukar alltid säga att 1 och andra barnen har varit största omställningen sen med tredje och fjärde flyter det bara på i samma ?bana?

Så det är tuffare att gå från 0-1 och 1-2 än vad det är med 2-3 och 3-4 :) har även vänner med fler barn som säger exakt lika :D
  • Anonym (Una)
    Fruhs skrev 2018-11-08 08:57:57 följande:
    Du vet att en bebis är bebis väldigt kort tid i förhållande till hur länge den är ett barn? Skaffa inte ett barn till bara för att du vill ha en bebis är mitt råd. Det är klart det är jobbigare med tre barn än det är med två.
  • Anonym (3)

Jag har tre barn födda varav äldsta nyss fyllt tre år.

Det är..mycket, men inte för mycket för att planera fler.

• Anonym (6 och 7)

Jag har 3 barn även ett fjärde på väg:)

Mina äldsta var 5 och 6år när 3an kom jag tycker det går hur smidigt som helst jag tycker inte alls det är någon större på 2 och 3 barn än så länge. Det enda som är jobbigt är väl egentligen alla sömnlösa nätter men dom går ju över. Mina barn tycker också att det är super kul med en liten så dom är väldigt hjälpsamma och vill pyssla och dona själva:)

• Fruhs

Självklart vet jag det, har ju som sagt två barn redan. Jag skaffar inte tredje barnen bara för att jag vill ha en bebis utan för att bebisen blir ett stort barn senare, tack för upplysningen endå.

Anonym (Una) skrev 2018-11-08 20:19:46 följande:

Du vet att en bebis är bebis väldigt kort tid i förhållande till hur länge den är ett barn? Skaffa inte ett barn till bara för att du vill ha en bebis är mitt råd. Det är klart det är jobbigare med tre barn än det är med två.

• Fruhs

Tack för ditt svar! Ja jag hoppas att de inte är allt för svårt, haha nej då de kommer gå super

Anonym (6 och 7) skrev 2018-11-08 20:28:32 följande:

Jag har 3 barn även ett fjärde på väg:)

Mina äldsta var 5 och 6år när 3an kom jag tycker det går hur smidigt som helst jag tycker inte alls det är någon större på 2 och 3 barn än så länge. Det enda som är jobbigt är väl egentligen alla sömnlösa nätter men dom går ju över. Mina barn tycker också att det är super kul med en liten så dom är väldigt hjälpsamma och vill pyssla och dona själva:)

• Anonym (Una)
    Fruhs skrev 2018-11-09 10:23:14 följande:

Självklart vet jag det, har ju som sagt två barn redan. Jag skaffar inte tredje barnen bara för att jag vill ha en bebis utan för att bebisen blir ett stort barn senare, tack för upplysningen endå.

Bra att du har koll på det, alla har inte det tyvärr. Min mamma var en sådan. Skaffade barn på barn för hon älskade graviditet och bebisar. Därför är jag lite överkänslig när det gäller uttryck som "jag vill ha en bebis". 
Svar på tråden Ålder på syskon när man skaffar 3:e ungen