• vipsan

    Nissebrev

    Jag har tänkt göra en nissedörr här hemma där en tomtenisse under december månad och fram till julafton ska lämna brev till barnen. Tänker mig brev i form av exempelvis uppdrag och ibland nån liten present eller belöning för avklarade uppdrag.  

    Många har jag klara eller åtminstone idéer till men behöver fler tips. Är det någon som gjort nåt liknande och vill dela med sig? Barnen är 5 och 2 år så det bör passa för de åldrarna.

  • Svar på tråden Nissebrev
  • vipsan

    Ingen som gjort något liknande? Eller egengjord adventskalender med annat innehåll än bara presenter?

  • legomum

    Är det inte att nisse kan hitta på lite bus under natten? Har inte tittat så noggrant på det men vad jag förstått så påminner nissedörren om #dinovember

     Finns massor av ideer/bilder på fb, ig och pintrest om just   #dinovember
    annars kan du ju söka på #nissedörr på ig


    vipsan skrev 2018-11-08 16:17:55 följande:

    Ingen som gjort något liknande? Eller egengjord adventskalender med annat innehåll än bara presenter?




    Förra året byggde jag en duplokalender med 24 luckor  fanns en chokladbit bakom varje dörr.

    I år kommer vi bygga av duplo en stor julklapp och där kommer vi lägga dagens legoask.

    Mina barn är 5 år.
  • skursvamp

    Nu är det snart dags för nissebrev även i år.

    Hur många av er kommer fortsätta med detta? I vår familj var det så uppskattat förra året att vi kör i år igen. :)

Svar på tråden Nissebrev