• Tussilagoflickan

Positivt äl-test dagen innan mens

Kan man ha äl samma dag/dagen innan man ska ha mens?

Jag fick en idé nu, testade med GAMP äl-test imorse och det var negativt. Men så tog jag clearblue äl-test och det visar positivt. Vad betyder detta? Har kroppen fått en knäpp?

Jag testade med ett clearblue grav.test igår på morgonen och det var så negativt som det bara kan bli.

Har alla tecken på mens, magen är kass, jag svettas, jag har sett blod på pappret....så jag är ju så säker man kan bli på att jag har dag ett imorgon.

Men man kan väl inte ha äl dagen innan mens....eller?

• Svar på tråden Positivt äl-test dagen innan mens
  • pergotezzie

ÄL test kan visa positivt om man är gravid, det har det gjort fö mig.... man kan blöda lite innan mens pga sköra slemhinnor eller liknande...jag testade med ÄL test från clearblue typ 2 dagar innan mens och det visade positivt..de gjorde grav testet med efter 2 dagar...

• Tussilagoflickan

Har hört att man kan testa positivt med äl-test när man är gravid. Men jag känner verkligen att mensen är på gång och jag har inga tecken på en graviditet Har försökt bli gravid nu i snart tre år och ska påbörja utredning i slutet av mars.

Kanske har min kropp fått spel totalt....vågar inte hoppas! Testade ju negativt igår med ett graviditetstest och det var så supernegativt som ett test bara kan bli.

• Tussilagoflickan

Ingen mer som har någon förklaring?

Som jag har förstått cet är hcg och LH lika, vilket gör att ett äl-test inte kan skilja dem åt. Men jag har läst att man har även andra hcg-hormoner, men jag har ingen aning på vilka det kan vara och vad de kan ställa till det med.

• blomsterfrön

i januari var jag på gyn.undersökning. då kunde hon se att jag haft ägl för 2-3dar sedan. min mens började då ca.5dar efter ägl...

• Chipsgalen

Vad förvirrande allt detta är!

Jag har inte fattat innan att det är så vanligt med äl-test.
    Man inser ju nu att det verkar ju inte finnas något som är normalt.

• Chipsgalen

Vad förvirrande allt detta är!

Jag har inte fattat innan att det är så vanligt med äl-test.
    Man inser ju nu att det verkar ju inte finnas något som är normalt.

• ebben

tussilagoflickan-jag tror du är gravid...........Det kan kännas som att mensen ska komma o en liten blödning hade jag med!

• Tussilagoflickan

Det är verkligen sant Chipsgalen, det är verkligen förvirrande.

Jag är 100% säker på att mensen kommer, men att man har ägglossning och mens samtidigt var något nytt!

Det är verkligen ett heltidsjobb detta med bebistillverkning

• ebben

jag tog ältest som visade +,o sen gravtest!! nu är sonen 3 mån.

• Tussilagoflickan

ebben: Önskar sååååå att du har rätt, men inget känns annorlunda i kroppen..... Kommer dock att ta upp detta när jag ska på utredningssamtalet i slutet av mars, skoj att få en förklaring till ägglossning samtidigt som mensen kommer.

Svar på tråden Positivt äl-test dagen innan mens