• Anonym (Ledsen)

Hatar honom och älskar honom!!

En del av mig hatar honom så mycket att jag bara vill skrika och önska honom all olycka. Samtidigt så älskar jag honom och hoppas innerligt att han ska inse sitt misstag och komma tillbaka.

Jag vet inte om han har känslor för mig då hans anledning att göra slut var baserat på annat. Jag känner mig så tom samtidigt full med känslor jag inte vet hur jag ska hantera. Vill ta tag i mitt liv vara glad som jag brukar och inte vänta på att han ska höra av sig. Aldrig blivit sårad så här har innan kunnat gå vidare rätt snabbt. Vill ha honom i mitt liv men är rädd för att jag ska gå å hoppas på något.

Vill att han ska ha det lika jobbigt som jag har just nu. Att han inte kan tänka på annat än att sakna mig. Jag älskar honom... känner mig så lurad. Hatar honom för det. För han fick mig att tro och falla för mig samtidigt hålla mig på avstånd och aldrig riktigt satsa. Hur klarar man dessa känslor? Orkar inte känna så här.

• Svar på tråden Hatar honom och älskar honom!!
  • Stokand

Ja... Vad kan man säga förutom att med tiden kommer dessa känslor sannolikt lägga sig.... Du får se till att hitta något roligt och meningsfullt att göra under tiden.

• Anonym (Ledsen)

Vill säga allt jag känner till honom men är rädd att det inte kommer göra någon skillnad eller värre minska chansen att han ångrar sig (även om jag inte tror att han kommer öndra sig så finns hoppet där ändå). Han sa en gång att han aldrig ångrat sina beslut om att göra slut. Vill vara hans vän för det är tomt utan honom och på ett sätt visa att vi är bra ihop och att det visst går att ha båda sakerna samtidigt. Men tror inte att han kommer se det så ändå. Han vill inte förlora mig och säger att jag är hans bästa vän. Av den anledningen vill jag inte vara hans vän för förlorar hon mig så mår ä en han dåligt. Men det känns bra för mig att prata med honom så skulle bli betydligt jobbigare för mig att bryta helt.

• Anonym (Ledsen)
    Stokand skrev 2018-11-08 11:35:24 följande:

Ja... Vad kan man säga förutom att med tiden kommer dessa känslor sannolikt lägga sig.... Du får se till att hitta något roligt och meningsfullt att göra under tiden.

Tack! Försöker. Just nu är det ganska nytt och kö skorna går upp och ner. Igår kväll var jag glad som jag brukar efter att pratat med honom. Men när jag vaknade idag så var det tungt igen.
  • Anonym (X)

Hur länge var ni tillsammans?

• Anonym (Bara några tankar)

Hur tänker du dig att ni ska kunna vara vänner?

Han har gjort slut. Han kommer dejta andra, ligga med andra, bli kär. Vill du ändå vara hans vän, och umgås med honom då?

Att längta efter, och sakna någon som dumpat en är naturligt, det blir en omställning och en sorg.

Men att längta efter, och hoppas på att han ska komma tillbaka är destruktivt och INTE bra för självkänslan.

Man ska ge sitt hjärta till den som förtjänar det och kan vårda det!

Tror du går vilse i dina resonemang, försök vrida lite på dem så tror jag du märker att de inte håller ihop.

Hur ska ni kunna vara vänner när du hela tiden hoppas på mer, då respekterar du ju inte hans känslor och beslut alls.

Tror du är så fast i det romantiska att du inte ser klart just nu.

Du vill ge honom massor, och ser alla hans bra sidor. Han vill av någon anledning inte ha det. Det är sorgligt, men ju fortare du accepterar verkligheten, ju fortare kan du också gå vidare.

Känslor är känslor, inte nödvändigtvis några sanningar. Ibland gör livet ont, det är helt naturligt, och drabbar alla.

Man ska aldrig lägga sin energi på någon som valt bort en!

• Fiona M

Bryt kontakten.
    Du kommer hoppas varenda gång han är snäll. Det är inte vänskap, utan bara att förlänga plågan.
    Om ett tag, när känslorna gått över, kan ni kanske vara vänner.

• Anonym (Ledsen)

Tack "bara några råd"! Innerst inne vet jag nog att det är dumt att förbli vänner. Kunde bli vän med ett annat ex efter uppbrott och det hjälpte att vi höll kontakten men jag hade inte ens i närheten av samma känslor för det exet som han som dumpat mig nu.

På ett sätt har jag svårt och se hur han kan ge mig vänskap men inte ett förhållande. Han valde att sätta sin karriär före för han ville inte riskera att den påverkas negativt vilket den hade gjort när han var tillsammans med sitt ex. Det hade varit så mycket enklare om han sagt att han inte hade rätt känslor för mig utan det han sa va att det suger att han måste göra detta väl för ha tycker jättemycket om mig. Vi båda är i samma sits karriärsmässigt så jag ser inte det som ett problem utan en möjlighet att stötta varandra.

Funderar på om det kan vara en bra idé och säga hur jag känner mig. Skrev igår att om han värdesätter min vänskap så måste han ta initiativ till och visa det. Men det är nog som du säger jag lurar bara mig själv och drar ut på eländet. Är bara så rädd för att vara ensam.

• Anonym (Ledsen)
    Fiona M skrev 2018-11-08 12:17:01 följande:

Bryt kontakten.

Du kommer hoppas varenda gång han är snäll. Det är inte vänskap, utan bara att förlänga plågan.

Om ett tag, när känslorna gått över, kan ni kanske vara vänner.

Tack för sina ord!
  • Anonym (Bara några tankar)

Jag har också brottats mycket med ensamhet, och jag tror enda lösningen är att försöka bli vän med den. En partner är inte lösningen. En partner är trevligt, mysigt och härligt på alla sätt och vis, men den kan aldrig bota din inte ensamhet. Den måste du själv lära dig hantera.

Ja ok, säg att han verkligen vill vara din vän. En vän stöttar man och vill väl, man vill också kunna prata om allt, både glädje och sorg. Du måste - om du erbjuder din vänskap - acceptera hans val och hans känslor! Du kan inte vara vän med villkoret att han inte får prata om andra kvinnor, förälskelser osv. Du vill ju bara vara vän med honom så länge han är singel och du kan känna hopp. Eller hur? Du kan inte lämpa över allt på honom, du måste själv ta ansvar för dina känslor.

• Anonym (Ledsen)
    Fiona M skrev 2018-11-08 13:13:29 följande:

Hur påverkas karriären av förhållandet?

Han pluggar och säger att han blir lätt distraherad och kan då inte ta ansvar för någon annans känslor. Ex får dåligt samvete om jag vill ses och han inte kan.

"En tanke bara"

Förr hade jag inga problem alls med att vara ensam men efter att ha bott med ett tidigare ex i tre år så har jag fått svårt för det.

Ja som du säger så skulle jag inte kunna vara vän med honom om han börjar dejta. Just nu tror inte jag att han har det intresset att börja dejta. Men i framtiden vet jag inte hur jag känner kanske kommit över honom då. Han kommer dessutom att flytta till sommaren/ hösten.
Svar på tråden Hatar honom och älskar honom!!