• Såbebiskär

Hjälp mig...

Hejsan alla fina människor ??????

Jag har ett litet problem ???????? då jag aldrig varit gravid så vet jag inte hur nånting känns eller så. Så jag beskriver här hur det ligger till så kanske nån vänlig själ kan hjälpa mig? ??

Jag och min sambo hade oskyddat sex natten mellan måndag och tisdag, när vi va klara kollar jag min menskalender, mest för skojs skull, och då visade det sig att jag hade ÄL två dagar innan. Står även att det är medel chans att bli gravid.

På onsdagsmorgon hade jag som en konstig känsla i kroppen. Allmänt matt typ.

Torsdagskväll när jag hade lagt mig så fick jag kraftig huggande smärta i nedre delen av magen. Satt i i ca 15 minuter tillochfrån sen släppte det helt.

Idag mår jag halvilla, inte så jag behöver spy men det finns där.

Jag ska enligt appen ha mens om 7 dagar. Känner aldrig av nånting innan mensen kommer utan mensvärk och sånt kommer samtidigt som blodet så att säga.

Min fråga är, tror ni att jag kan va gravid?

Den där smärtan igårkväll, kan de va ett tecken på nånting?

Hur tidigt kan man göra test?

Jag är så fundersam och verkligen helt nollad på detta ????????????

Snälla, rara söta. Säg att nån kan vara gullig att ge mig ett svar ????

• Svar på tråden Hjälp mig...
  • Anonym (Sara)

Bara vänta och se. Ca fyra dagar före beräknad mens kan man testa sig.

• Anonym (Helena)

Alldeles för tidigt för att känna graviditetssymptom ännu!

Hade du sex natten mellan mån-tis så har du inte ens hunnit bli gravid än. Det tar ca 7 dagar för ägget att fästa, och det är först när det fäst ordentligt som det börjas producera graviditetshormoner = man kan börja känna symptom.

Vänta en vecka och gör ett test då.

Svar på tråden Hjälp mig...