• Vackerblumma9

    Smittskyddslag och brevet

    Hej! Vet inte riktigt vart jag ska placera denna tråd.. Jag fick för några dagar sedan reda på att jag har klamydia, jag har haft samma kille de senaste 4 månaderna, han fick brev om att testa sig och då gjorde jag detsamma. Då han antagligen och förhoppningsvis fått det innan mig. Jag tar nu medicin mot det.

    Nu till saken.

    Jag hade sex med min nuvarande kille flera gånger innan vi blev ett par och när jag angav vilka jag varit med detta året, men jag kom nu i efterhand på att möjligheten faktiskt finns att jag har legat med en annan kille efter honom, innan vi blev något. Detta var på fyllan så jag är osäker på om det ens hände men jag har ändå för mig det ju mer jag tänker på det. Jag vill INTE kontakta denna killen då han redan hatar mig över allt annat pga privata anledningar. MEN jag vill heller inte att han ska ha klamydia omedvetet från mig. Jag är HELT säker på att det inte är denna killen jag fått det av.

    Nu till frågorna.

    KAN jag nu, några dagar efter att jag angett att det bara är min kille jag legat med berätta för dom att risken finns att det är en till? Jag vill inte åka dit på detta då jag absolut inte ens tänkte på det när jag fick frågan om vilka jag varit med det senaste halvåret eller året.

    OCH kan jag isåfall be dom skicka brevet till honom från en annan kommun eller att de inte skriver vilken kommun det är ifrån? Han vet nämligen att jag bor i denna kommunen och jag vill gärna inte ge honom nöjet att gå runt och prata om att jag är äcklig osv till andra. Om det står att det är ifrån min kommun så vet han med hundra procent sannolikhet att det är jag och jag mår såå dåligt över detta redan som det är, och har skuldkänslor över att jag kan ha gett honom detta även om det inte var medvetet.

    SNÄLLA ge mig alla svar ni har! Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. håll god ton i kommentarerna. Tack på förhand. Ni är guld.

  • Svar på tråden Smittskyddslag och brevet
  • Vackerblumma9
    Salmiakk skrev 2018-11-10 11:46:03 följande:

    Börja använda kondom när du ligger runt så mycket, det finns fler sjukdomar du kan dra på dig....


    Fast vadå ligger runt?. För att jag skrivit ut att jag varit med TVÅ personer på ett år. Sen var det där inte ett enda svar på nån av frågorna jag hade.
  • Tiina87

    Du har fått svar i din andra tråd så varför starta två trådar?!

Svar på tråden Smittskyddslag och brevet