Anonym (!!!) skrev 2018-11-11 08:56:45 följande:
Även om din kille inte är narcissist så mår du ju inte bra av hans beteende.
Du verkar iaf inte vara hans huvudoffer om han nu är en bekräftelsesökande n-person. Han kanske får uppmärksamhet hos flera, du är bara en i mängden?
Har ni haft någon verklig konflikt där du sett hans dåliga sidor, eller varför tror du han är narcissist?
Detta är ett sätt för mig att processa avslutet med honom. Jag är sån att jag måste förstå för att sedan kunna släppa och gå vidare. Dessutom har vi en historia över lång tid, vilket gör att jag behöver få veta för min egen skull.
Nej, just nu är jag definitivt inte det men tidigare har vi haft kontakt all vaken tid så det finns inte en chans att han har kunnat köra samma grej med någon annan samtidigt. Och skulle han nu gjort det så spelar det inte mig någon roll längre.
Han kan absolut inte visa eller prata om känslor. Helt oförmögen där, det tar tvärstopp. När jag frågar vad han känner får jag inget svar. När jag frågar vad han vill med vår relation får jag inget svar. Om jag frågar om han bara är ute efter sex är jag hemsk som tror det. Däremot är han extremt sexfixerad och vill helst prata sex hela tiden. Jag får hela tiden höra hur snygg och sexig jag är men han har väldigt svårt att säga något om min personlighet.
- Jag är en gudinna enligt honom och han vill, som han säger, lära känna mig innan vi flyttar ihop (vi hade haft kontakt i någon månad när han sa så). Samtidigt ställer han bara frågor om sex och personer runt omkring mig, han har inte intresserat sig för hur jag känner/tycker/tänker om olika saker. Han vet inte ens hur gammal jag är eller grundläggande saker som hur min familjebild ser ut, värderingar och ståndpunkter i olika frågor etc.
- Han berättar mycket om sig själv hela tiden, vad han gör och var han är utan att jag har bett om informationen.
- Var väldigt på och tafsig första gången vi sågs på flera år. Säger saker som att han saknar min kropp osv. (en formulering som tydligen är väldigt vanlig hos narcissister).
- Fantiserar om mig i det perfekta förhållandet och antyder att jag är den som ska rädda honom från hans nuvarande livssituation. Det är svårt att förklara men han kan sitta och fantisera om det perfekta förhållandet med mig när vi ses men samtidigt är han mer upptagen med fantasin än att verkligen umgås med mig.
- Jag känner inga äkta känslor när vi ses, eller rättare sagt - min magkänsla säger att något är fel trots att han säger alla de rätta sakerna.
- Han tycker att han är bättre än andra, pratar ner andra, är dominant och ska bestämma men är samtidigt feg och ljuger i olika situationer fast han inte behöver.
- Han skapar drama mellan oss, provocerar fram det och skyller sedan allt på mig, han själv har ingen del i att det blir som det blir och enligt honom själv så hatar han drama.
- Han äger företag och är väldigt fixerad vid pengar, prylar och märken.
- Visar tydligt avundsjuka/svartsjuka på folk runt omkring mig och har nästan hakat upp sig på personer i min närhet som han verkar se som mer lyckade.
- I ett par månader nu har jag fått höra att jag är den mest fantastiska person på denna jord, för att sedan, för någon vecka sedan, bli helt kapad utan någon förklaring till en början. När jag bad om en förklaring för att kunna avsluta så skrev han som sagt att hans släkting är sjuk men att han vill ses mer och att han kommer höra av sig. Efter det har det varit knäpptyst men han är däremot lite aktiv i sociala medier, vilket ju helt motsäger att han inte skulle ha tid att höra av sig om jag nu är så viktig och speciell :) Antar därför att han antingen väntar ut mig (manipulation) eller att han dragit vidare till ett nytt offer. Trots det vill jag ha svar på mina frågor för att kunna gå vidare.