• Anonym (Flirtare)

Slampighet - vanligare hos kvinnor än man kan tro?

Jag har ofta märkt att kvinnor som lever i fasta förhållanden är de som har mest tendens till att vara flirtiga och göra sexuella anspelningar när de pratar med andra män.

Ofta räcker det med att vara lite mer snäll mot dem än genomsnittet och prata om sådant som hon är intresserad av, för att de på något sätt ska gå igång och göra klassiska gester som tyder på intresse, t.ex. fixa med håret, komma/ sätta sig närmare eller göra andra inbjudande kroppsgester. Ofta får jag intrycket av att många kvinnor inte skulle ha något emot att sexa med andra trots att de lever i förhållanden och kanske t.o.m. är gifta. Det får mig att undra om kvinnor ofta är mer lättledda än man kan tro, t.ex. om en skicklig charmör och manipulatör kan få dem på fall, så betyder inte kärleken och troheten till partnern så mycket när det kommer till kritan. Har ni tänkt något kring detta och hur ser du som kvinna på ett sådant beteende?

• Svar på tråden Slampighet - vanligare hos kvinnor än man kan tro?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Flirtare) skrev 2018-11-11 10:18:48 följande:
    Jag har ofta märkt att kvinnor som lever i fasta förhållanden är de som har mest tendens till att vara flirtiga och göra sexuella anspelningar när de pratar med andra män.

Ofta räcker det med att vara lite mer snäll mot dem än genomsnittet och prata om sådant som hon är intresserad av, för att de på något sätt ska gå igång och göra klassiska gester som tyder på intresse, t.ex. fixa med håret, komma/ sätta sig närmare eller göra andra inbjudande kroppsgester. Ofta får jag intrycket av att många kvinnor inte skulle ha något emot att sexa med andra trots att de lever i förhållanden och kanske t.o.m. är gifta. Det får mig att undra om kvinnor ofta är mer lättledda än man kan tro, t.ex. om en skicklig charmör och manipulatör kan få dem på fall, så betyder inte kärleken och troheten till partnern så mycket när det kommer till kritan. Har ni tänkt något kring detta och hur ser du som kvinna på ett sådant beteende?
    Att flirta är något de flesta tycker är ett trevligt inslag i vardagen och detta innebär inte att man är intresserad av att sexa med andra.
  • Anonym (H)

Beror väl helt på hur man har det i förhållandet. Får man ingen uppmärksamhet och inga komplimanger av sin partner är det väl klart att man blir glad av att höra det från andra. Dessutom är det, som kommentaren ovanför säger, trevligt och roligt att flirta. Men ingenting av detta tyder ju på att man vill ha sex. Det är kul med uppmärksamhet, det är allt. Sen att du kallar kvinnor för slampor för att de blir glada över att få lite komplimanger säger ju allt om dig..

• Anonym (???)
    Anonym (Flirtare) skrev 2018-11-11 10:18:48 följande:

Jag har inga såna erfarenheter faktiskt. Vilka kretsar rör du dig i?
    Däremot (vissa) män som är i relationer verkar ha en fäbless för att tex skicka ett meddelande och flörta den vägen. Checka läget med kvinnor. 
  • Anonym (???)

Dessutom TS, kan det inte vara så att det är du som missförstår de observationer du gjort? Om en man är lite trevlig mot en kvinna så ler hon och är trevlig tillbaka. Det behöver verkligen inte betyda att hon flörtar. 

De flesta av oss är sociala och uppfostrade i att man givetvis ler och är normalt trevliga mot andra människor. Jag vet flera män som säger att de tycker det är lite svårt att veta om vissa kvinnor bara är vanligt trevliga eller om de ville något mer. 

• Anonym (Ninna)

Som kvinna är jag uppfostrad sen barnsben att le och vara tillmötesgående, se till att andra har det bra och att situationen är trevlig för alla runt mig. Tyvärr uppfattar många män detta som inviter. Är man som kvinna mindre tillmötesgående, slutar att le och avvikande. Ja då är man en bitch eller surkärring.

Som kvinna är jag också uppvuxen med att mitt värde ligger i hur behaglig män uppfattar mig och att det viktigaste i mitt liv är att bli vald. Det spelar ingen till om jag så uppfinner ettkemedel mot cancer för om jag inte blir vald av en man uppfattas jag som misslyckad och tragisk. Vilket också gör att jag (tyvärr) mår bra av manlig bekräftelse trots att det inte finns i min värld att någonsin vara otrogen eller ligga med någon annan. Så tror jag det är för de flesta kvinnor. Du TS kanske tror att dessa tjejer är lössläppta och vill i säng. Sanningen är nog snarare att de hamstrar bekräftelse för att må bra och du är inget annat än en avsändare. De går sen hem till sina äkta män och fortsätter leva sina liv.

• Anonym (A)
    Anonym (???) skrev 2018-11-11 12:12:16 följande:

Dessutom TS, kan det inte vara så att det är du som missförstår de observationer du gjort? Om en man är lite trevlig mot en kvinna så ler hon och är trevlig tillbaka. Det behöver verkligen inte betyda att hon flörtar. 

De flesta av oss är sociala och uppfostrade i att man givetvis ler och är normalt trevliga mot andra människor. Jag vet flera män som säger att de tycker det är lite svårt att veta om vissa kvinnor bara är vanligt trevliga eller om de ville något mer. 

Håller med
  • Anonym (Flirtare)
    Anonym (Ninna) skrev 2018-11-11 12:22:29 följande:

Som kvinna är jag uppfostrad sen barnsben att le och vara tillmötesgående, se till att andra har det bra och att situationen är trevlig för alla runt mig. Tyvärr uppfattar många män detta som inviter. Är man som kvinna mindre tillmötesgående, slutar att le och avvikande. Ja då är man en bitch eller surkärring.

Som kvinna är jag också uppvuxen med att mitt värde ligger i hur behaglig män uppfattar mig och att det viktigaste i mitt liv är att bli vald. Det spelar ingen till om jag så uppfinner ettkemedel mot cancer för om jag inte blir vald av en man uppfattas jag som misslyckad och tragisk. Vilket också gör att jag (tyvärr) mår bra av manlig bekräftelse trots att det inte finns i min värld att någonsin vara otrogen eller ligga med någon annan. Så tror jag det är för de flesta kvinnor. Du TS kanske tror att dessa tjejer är lössläppta och vill i säng. Sanningen är nog snarare att de hamstrar bekräftelse för att må bra och du är inget annat än en avsändare. De går sen hem till sina äkta män och fortsätter leva sina liv.

Fast kan inte gränsen ibland vara hårfin mellan vad som är vanlig trevlighet och att vara tillmötesgående resp. vad som är tecken på intresse? Kan inte sådant vara rätt svårt att avgöra både för kvinnor och män, handen på hjärtat?

Dessutom söker väl de flesta människor någon sorts bekräftelse av folk utanför förhållandet. En bekräftelse på att man duger som man är och utseendemässigt.

Men speciellt kvinnor som jobbar inom vården kan jag ibland uppleva som lite väl närgångna, jo det ingår i en del sköterskors/läkares jobb att känna efter på kroppen och så, men flera gånger har jag varit med om att ha blivit berörd på ett mer erotiskt eller kärleksfullt sätt av kvinnlig vårdpersonal. Även folk som jobbar som socialarbetare verkar ha en tendens att bli närgångna.

• Anonym (Flirtare)
    Anonym (???) skrev 2018-11-11 12:12:16 följande:

Kan mycket väl hända att man missförstår. Men jag har sett kvinnor som visar "klassiska" tecken på intresse när de varit trevliga och tillmötesgående mot män (jag är en av de som "drabbats") och då har jag vetat att dessa haft förhållande.

Sedan kan det ju ha med den personliga stilen att göra också, hur man är rent allmänt, men jag tycker nog ändå man kan känna skillnad på vad som är allmän trevlighet och pratsamhet och vad som är mer tecken på att någon är intresserad/ charmad.

• Anonym (Flirtare)
    Anonym (H) skrev 2018-11-11 12:05:10 följande:

Beror väl helt på hur man har det i förhållandet. Får man ingen uppmärksamhet och inga komplimanger av sin partner är det väl klart att man blir glad av att höra det från andra. Dessutom är det, som kommentaren ovanför säger, trevligt och roligt att flirta. Men ingenting av detta tyder ju på att man vill ha sex. Det är kul med uppmärksamhet, det är allt. Sen att du kallar kvinnor för slampor för att de blir glada över att få lite komplimanger säger ju allt om dig..

Slampig kanske i fleras ögon är fel ord, men jag har alltid ända sen jag var yngre upplevt flirtiga kvinnor som lite slampiga, lite lättsamma och lössläppta sådär. Har inga uttalade gränser för sina beteenden utan "blandar och ger" till olika män, utefter hur attraktiva och/eller intressanta de finner mannen. De går gärna sexigt för att få uppmärksamhet, de flirtar med ögonen lite subtilt, ibland allt annat än subtilt. De skjuter ut brösten eller putar med rumpan. Ja, det finns många sådana där små gester som brukar vara rätt genomskinliga.

• Anonym (Celia)

Upptagna män är oftare slampiga.

• Anonym (...)
    Anonym (Flirtare) skrev 2018-11-11 20:02:05 följande:

Slampig kanske i fleras ögon är fel ord, men jag har alltid ända sen jag var yngre upplevt flirtiga kvinnor som lite slampiga, lite lättsamma och lössläppta sådär. Har inga uttalade gränser för sina beteenden utan "blandar och ger" till olika män, utefter hur attraktiva och/eller intressanta de finner mannen. De går gärna sexigt för att få uppmärksamhet, de flirtar med ögonen lite subtilt, ibland allt annat än subtilt. De skjuter ut brösten eller putar med rumpan. Ja, det finns många sådana där små gester som brukar vara rätt genomskinliga.

Du verkar ha klassiskt hora-madonnakomplex och dessutom en nedlåtande attityd mot kvinnor som lyser igenom. Många kvinnor är för din kännedom kurviga av naturen, bröst och rumpa putar ut utan att kvinnan orsakar det med flit för att flirta eller önska manlig bekräftelse och uppmärksamhet. Tvärtom är det ett rent nöje nu som (gift) 45-åring gå på aw etc och slippa få de numera mindre yppiga brösten utstirrade. Jag kan gå genom en lokal utan att bli dragen i och stoppad hela tiden och det är bara skönt, och det kan jag aldrig tro att jag är ensam om att uppleva. Befrielsen i att inte vara 25 längre.... Du verkar läsa in flirt och porrighet i hela det kvinnliga väsendet, hur kvinnor tittar, går och står, rör sitt hår... Utmana dig själv med tanken att du har helt fel och att kvinnor faktiskt inte alls söker uppmärksamhet eller ens flirtar, du bara uppfattar det så, kanske för att du blir attraherad mot din vilja? Problemet sitter i betraktarens öga. För övrigt har jag som gift kvinna noterat otrohet bland fler gifta män än kvinnor jag känt, helt utan dåligt samvete dessutom.
  • smulpaj01

Min pojkvän säger ofta att jag är flirtig mot andra män. Han är inte svartsjuk men tycker att jag borde dra ner på flirtandet.
    Problemet är att jag inte kan det för jag vet inte vad jag gör som han anser är flirtigt.

Svar på tråden Slampighet - vanligare hos kvinnor än man kan tro?