bippan skrev 2018-11-11 17:17:45 följande:
Jag och barnets far är oense om huruvida tv-tittande är skadligt för vår 3 månaders bebis.
Jag vill att vårt barn inte ska få titta på tv alls medan min sambo tycker jag är jättelöjlig. Barnets blick dras alltid mot tv'n och han är väldigt nöjd när han får sitta i knäet och titta.
Jag anser också att även om barnet är vänd bort från tv'n så bör ljudet vara lågt och under reklamavbrott stänger jag ljudet.
Min sambo blir irriterad och tycker som sagt att jag är överbeskyddande
Vad anser ni? Har ni fakta så länka gärna
Det finns en bild på mig när jag inte ens är ett och sitter framför tv´n och jag har blivit normal.
Hemma hos oss har tv´n nästan alltid stått på och skulle nog säga att den som är och varit minst intresserad av tv´n är sonen.
Detta med ljud, vi har inte dragit ner på ljud eller så, utan vårt barn fick tidigt vänja sig att det var liv och rörelse kring honom, att tv´n stod på.
Så att titta på TV och ha ett spädbarn med har jag inga dåliga erfarenheter, sedan är det som allt annat, för mycket (och för lite) skämmer allt, så att sätta ett spädbarn i timmar framför tv´n är självklart inte bra.
Bör väl tillägga att vi även var väldigt mycket ute i naturen när han var liten, så han fick det lugnet och de intrycken också, det är nog det som gjort avtryck mest, för han är en naturkille, gillar att vara ute i skog och mark