• Anonym (Sorgsen)

En dag då jag behöver extra kraft

Idag är en sådan dag då jag är extra ledsen.

Separerat från psykopat för ca 6 månader sen. Vi har 2 barn ihop.

Han har gjort sååå mycket mycket mot mig som inte inte ens är värt att nämna.... men separationen kom som en blixt från klar himmel. Jag fick hitta ny bostad pronto och lämna allt jag hade.

Sitter och kollar drönarbilder över huset, där jag gått dag in och dag ut under 2 föräldraledigheter.... Ser att det ligger lite uteleksaker utspridda på altanen och undrar vad jag gjorde just då eller vad vi hade gjort i huset...jag och barnen. Och där utanför står min bil som jag hade då... 

Han var sällan där och när han var där så var det dåligt. Men ändå är sorgen över att förlorat sitt liv kvar....Detta är bara en del av alla 10000saker jag är ledsen över och jag vet innerst inne att vi inte skulle få ett bra liv någonsin. Men allt jag skapat är bara borta...

Hjälp...

• Svar på tråden En dag då jag behöver extra kraft
  • Anonym (Även)

Även om man lämnar ett dåligt förhållande så behöver man oftast sörja det som inte blev. 

Drömmarna man hade om ett liv tillsammans, förhoppningarna som grusades osv. 

Tillåt dig att sörja, men försök också se framåt, på det nya livet du får chansen att skapa, ett bättre liv för dig och dina barn. Tänk på allt som blir bättre när du slipper leva med en psykopat. 

• Anonym (alltid)

Jag förstår hur du känner - saknaden över det som var då det var som bäst kommer leva kvar länge, men det blir först färre dagar som är dåliga och sen fler dagar som är bra. det behöver ta tid,

Det som hjälpt mig mest är att förstå att det som var sällan var bra och att inget av det jag och exet hade var något som barn ska leva med och växa upp i.

Med mig har jag burit en fast vilja att skapa något bra för barnet, att få barnet att känna att jag alltid står vid dess sida och barnet vet att jag alltid ställer upp och finns där.

I mina svåraste stunder har livet verkat utsiktslöst, men jag har alltid tänkt att det blir annorlunda, vänta lite,  gör rätt istället för att ha rätt.. sätt barnet först.

Psykologkontakt hjälpte mycket. Du behöver inte skämmas för att be om hjälp. Hjälpen finns om du kan ta det lilla steget att ringa.

Hjärta

Svar på tråden En dag då jag behöver extra kraft