• hannerr

RUL imorgon

Imorgon är det äntligen dags för RUL och jag är så fruktansvärt nervös! Jag är gravid i v. 20 med första barnet och har fortfarande inte fått någon mage (möjligtvis lite svullen på kvällar) och tror inte heller att jag känner av bebisen. Ibland bubblar det lite i magen men är osäker på om det är gaser eller bebisen.. Jag gjorde kub i vecka 13 och då såg allt bra ut och sedan lyssnade vi på hjärtljuden i v. 16. Men ändå så är jag så orolig att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.. är det inte konstigt att jag inte har mage eller känningar? Moderkakan ligger dessutom bak så det är inte den som gör att jag inte känner något.. hur vanligt är det att man upptäcker att fostret är dött vid RUL egentligen?

• Svar på tråden RUL imorgon
  • Jag är bara jag

Alla är mer eller mindre nervösa inför RUL! Jag var så inställd på ett dött barn första gången att jag blev förvånad att barnet levde! Men det gör dom oftast. Frågade på vårt sjukhus hur ofta de ser döda barn på RUL och det händer nästan aldrig. Långt ifrån ens en gång per år. Har man som du dessutom sett och hört hjärtjud efter v.10 är risken i det närmaste obefintlig. De flesta döda foster som upptäcks på RUL har dött för länge sen. Ibland flera månader innan men kroppen fattar inte- s.k MA.

Det kommer gå bra! {#emotions_dlg.flower}

Inte ovanligt att inte känna nåt så tidigt heller. Beror helt på hur barnet ligger, hur moderkakan sitter, hur livligt barnet är och hur känslig man själv är. Ingen mage är vanligt också. Och var glad för det! Från v.9 fick jag blickar med första, jag slutade som strandad val.

• Bubbel85

Min mage kom först runt v 20 båda graviditeterna och det är inte ovanligt alls. Att inte magen börjar puta förrän lite senare kan bero allt från starka magmuskler som håller tillbaka, till lite hull som döljer eller nåt helt annat men är helt normalt. Att du inte känner nåt speciellt är inte heller så konstigt, du vet ju inte hur det ska kännas så vad ska du leta efter. Slappna av, allt kommer gå jättebra. Det är en liten risk att det inte skulle se bra ut imorgon, alldeles för liten för att oroa sig. Lycka till i morgon :)

• hannerr

Blev verkligen mycket lugnare av att läsa era svar! Ska försöka hålla ut på jobbet till kl 13 och sen är det dax! Håll tummarna för mig <3

• Nathiis
    hannerr skrev 2018-11-12 09:03:44 följande:

Blev verkligen mycket lugnare av att läsa era svar! Ska försöka hålla ut på jobbet till kl 13 och sen är det dax! Håll tummarna för mig <3

Berätta hur det går <3 Var inne och kika här igårkväll och jag har exakt samma känsla som du, otroligt nervös ! Har rul imorgon klockan 9 och är så hemskt nervös.
  • carolol
    hannerr skrev 2018-11-12 09:03:44 följande:

Nathiis skrev 2018-11-12 09:23:02 följande:

Berätta hur det går <3 Var inne och kika här igårkväll och jag har exakt samma känsla som du, otroligt nervös ! Har rul imorgon klockan 9 och är så hemskt nervös.

Stort lycka till till er båda, uppdatera här sen hur det går för er om ni vill <3 Det kommer att gå bra!
  • hannerr

Lycka till på ditt ultraljud imorgon! Mitt gick jättebra, ligger en frisk liten pojke inne i min mage! Kan inte vara lyckligare<3

• Nathiis
    hannerr skrev 2018-11-12 15:57:05 följande:

Lycka till på ditt ultraljud imorgon! Mitt gick jättebra, ligger en frisk liten pojke inne i min mage! Kan inte vara lyckligare<3

Härligt <3
  • Nathiis

Var på rul imorse och fick se en frisk liten fis som växte precis som den skulle :'D Inga konstigheter alls !

• Nathiis
    hannerr skrev 2018-11-13 13:23:47 följande:

Vad glad jag blir! Stort grattis!!

Tack detsamma <3
Svar på tråden RUL imorgon