• Solgul

ÄL-test

Hej! 

Blev gravid på första försöket i augusti men fick missfall i v 11. Nu försöker vi igen och eftersom jag läst att ägglossningen kan var oregelbunden efter MA har jag den här månaden testat med ÄL-stickor. Har kört en gång dagligen, på eftermiddagen. Haft väldigt svaga streck de första 4 dagarna men igår var det väldigt mycket starkare (men inte starkare än kontrollstrecket) och nu idag var det åter svagare. Vet inte hur jag skall tolka det... Kan det vara så att jag har jag missat toppen men att ÄL ändå är på g? Eller blev det ingen ÄL?

Någon som har några tankar eller råd till en förvirrad?

• Svar på tråden ÄL-test
  • Anonym (Utslag)

Så som jag förstår äl-test så visar dom svagt utslag några dagar innan äl för att bli starkare och starkare och på själva äl-dagen ska den vars stark. Dagen efter kan den också synas men svagare. Ägget som släpper kan ju bli befruktat dagen efter äl också. (24h)

Så du kan ha missat äl-dagen

• oshark
    Solgul skrev 2018-11-11 21:17:15 följande:

Hej! 

Blev gravid på första försöket i augusti men fick missfall i v 11. Nu försöker vi igen och eftersom jag läst att ägglossningen kan var oregelbunden efter MA har jag den här månaden testat med ÄL-stickor. Har kört en gång dagligen, på eftermiddagen. Haft väldigt svaga streck de första 4 dagarna men igår var det väldigt mycket starkare (men inte starkare än kontrollstrecket) och nu idag var det åter svagare. Vet inte hur jag skall tolka det... Kan det vara så att jag har jag missat toppen men att ÄL ändå är på g? Eller blev det ingen ÄL?

Någon som har några tankar eller råd till en förvirrad?

Jag skulle gissa som inlägget ovan att du bara missat stegringen. Min förra cykel fick jag två nästan positiva test och sen ett negativt. Men eftersom jag tempar vet jag att jag hade ÄL iaf, och min ÄL är då samma dag som det negativa testet.

Jag är ganska säker på att mina test inte blev helt positiva för att jag testade med 3-timmarskiss. För dig kan det ju vara så att du har en kortare stegringsperiod så att du missade toppen bara
Svar på tråden ÄL-test