• foxy

babysim i kungälv?? (ang ålder, fotografering, aktiviteter mm)

Hej tänkte bara kolla om någon här går på babysim i kungälv?? funderar på att börja med min son som är 4½ mån.. e de sent?? vad får man göra på babysimmet?? vet ni om det finns möjlighet till fotografering under vattnet på alla "simskolor" min syster bor i angered å hennes son blev fotograferad under vattnet på sin "babysimskola"

tacksam för svar från er som vart på babysim eller vet nåt om det

foxy å Hampus

• Svar på tråden babysim i kungälv?? (ang ålder, fotografering, aktiviteter mm)
  • Bennie

Med Rebecca började jag på babysim när hon var 7 veckor. Nu v36 börjar jag med Isaac, nån dag innan han blir 6 månader.

Personligen tycker jag att man får nog mer ut av babysimmet om barnet är lite äldre. Så jag tycker du börjar i lagom ålder. Gränser går väl vid 6 månader om jag inte minns fel, tror dyxreflexen försvinner då om man inte använder den.

Gick inte på babysim i Kungälv, men i Vellinge tog dom kort, tror dom flesta gör det. Annars kan du ju önska... dom har kanske inte tänkt på det förrut.

Kram

• Lokes Mamma

Hej Loke går på babysim i kungälv. jättebra tycker jag. vi går på kungälvs simsällskap o inte den kommunala. våran simlärare är knut rosén. jätteduktig. skall börja kurs 2 nu nästa vecka. det är bara att ringa o anmälla sig. det kostar 380 kr för en period. vet inte om dom tar undervattenskort men det kan man ju fixa själv. finns ju engångskameror som är vattentäta. skriv i min gästbok om du vill veta mer.
    kram så länge, kanske vi ses där....

• Naimiez

Wilma är 5 månader när hon börjar. Var fler i hennes grupp som var i den åldern. Man skall väl börja innan reflexen försvinner (vid 6 månader tror jag). Du borde nog gått i höst i så fall. Jag skall gå i Kungälv och vad jag har hört så är det fullt, iallafall på Aquabarns simkurser. SE mer info på www.aquabarn.se/. Fotografering gör de i nästa kurs.

• foxy

va inne på den sidan.. verkar jättebra! men va DYRT!! över 1000-lappen!!!

• foxy

hur många ggr e det förresten till det priset.. 8?

• Naimiez

Japp...var på min första lektion idag....urql!

• foxy

naimiez...
    va de kul??

vad kostar såna badbyxor man måste ha

• Naimiez

Första lektionen var inte så mycket men man såg på henne att hon gillade det. Byxorna kan man köpa av dem på aquabarn för ~120kr eller i barnaffär ~125kr. Det måste vara sådana särskilda byxor med dubbla tyg så att inte de bajsar i vattnet.

Lycka till !

• foxy

ska ringa aquabarn idag.. dom hade ju bara teltid mån-tors.. hoppas att man kan få hoppa in nu eller så..

• Ulle73

Jag var tvungen att gå in på länken eftersom det var om KUNGÄLV! Bodde där fram till jag var sexton och har i stort sett hela min släkt där. Nu bor jag på Tjörn så det är ju inte så långt bort...

Inte om babysim kanske...

• foxy

har skrivit upp mig hos aquabarn v43

men tänkte börja hos knut sålänge.. ska dit imon... lite spännande

Svar på tråden babysim i kungälv?? (ang ålder, fotografering, aktiviteter mm)