• Enjobbigresa

    Ägglossning efter missfall? Ivf

    Hej.

    Jag har för ett litet tag sedan gjort min första ivf (korta protokollet) och plussade på testdagen. Har aldrig varit gravid innan så ni kan ju förstå våran lycka där och då. Fick tyvärr ett missfall i v6.

    Har så svårt att acceptera att det blev såhär och vet inte riktigt hur man tar sig igenom.

    Men någonstans känner man sig tvungen att gå vidare (som tur är). Pga december stängt får vi vänta till januari innan vi kan påbörja nästa försök.

    Jag fick mitt missfall för tre dagar sedan och blöder nu ingenting. Har lite förvirrad för trodde jag skulle ha mens nu. Vi har tänkt försöka på naturlig väg till i januari. Är det någon som vet när man på ett ungefär kommer ha sin nästa ägglossning? Räknar man som vanligt, som att missfallet var ?mensen? eller hur gör man?

  • Svar på tråden Ägglossning efter missfall? Ivf
  • Anonym (K)

    Det är jätteolika så det går inte att svara på. Efter mitt första mf (v 7) tog det nästan en månad efter jag slutade blöda innan jag hade äl och månaden efter hade jag ingen äl alls. När jag fick mitt andra mf, också i v 7, hade jag äl 10 dagar efter jag började blöda och har haft äl varje cykel sedan dess (fick mf i april). Det bästa är nog att använda äl-test för att hitta äl.

  • Enjobbigresa
    Anonym (K) skrev 2018-11-13 22:06:34 följande:

    Det är jätteolika så det går inte att svara på. Efter mitt första mf (v 7) tog det nästan en månad efter jag slutade blöda innan jag hade äl och månaden efter hade jag ingen äl alls. När jag fick mitt andra mf, också i v 7, hade jag äl 10 dagar efter jag började blöda och har haft äl varje cykel sedan dess (fick mf i april). Det bästa är nog att använda äl-test för att hitta äl.


    Jo det är nog sant. Så van vid att det alltid varit så punktligt. Tack för svar :)
  • Anonym (Hopp&Förtvivlan)

    Hej!

    Skulle nästan kunna varit jag som skrivit ditt inlägg, TS!

    Beklagar verkligen :( Har också genomgått ivf med korta protokollet och vi blev gravida på första insättningen. Helt fantastiskt! Var på vul i v8+0 men var en ofostrig graviditet, så känns förjävligt rent ut sagt. Detta är tre veckor sedan och två veckor sedan cytotecen. "Borde" ha ägglossning nu men inga vanliga symtom och eftersom gravtestet fortfarande ger utslag så kan jag inte heller testa med ägglossningstest.

    Har du fått din än?

    Kram!

Svar på tråden Ägglossning efter missfall? Ivf