• stellanocte

    Inget till frysen - när blev ni gravida?

    Någon mer här som gjort fler än ett IVF-försök, aldrig fått något till frysen men ändå blivit gravid? Vid vilket försök skedde det? 

  • Svar på tråden Inget till frysen - när blev ni gravida?
  • Maika19

    Jag har inte gjort Ivf flera gånger men har nyligen gjort en ,i helgen rättare sagt. Jag fick meddelande idag att 1 embryo som vi inte satt in utan skulle frysa inte klarat sig. Så nu tror jag såklart att de två som de satte in inte heller klarade sig. Detta var inget svar för dig men jag skriver väl av mig lite. Jag kan bara hoppas , känns som en oändlighet detta. Hoppas att du får lite bra svar på din fråga.

  • Enjobbigresa

    Jag har bara gjort en ivf- men fick heller inget i frysen. Blev dock gravid med det embryot som sattes in. Nu fick jag tyvärr missfall i v6. Men visst kan man bli gravid ändå.

    Tänkte också lite som du, att varför skulle det vi satt in klara sig om inte dem andra gjorde det. Men tror ändå det har större chans att dela sig och överleva i livmodern än i labbet.

    Hur många ivf har du gjort?

  • BaKu
    stellanocte skrev 2018-11-13 17:22:50 följande:

    Någon mer här som gjort fler än ett IVF-försök, aldrig fått något till frysen men ändå blivit gravid? Vid vilket försök skedde det? 


    Två försök. Vi hade många befruktade ägg båda gångerna, men ändå inget som klarade till frysen. Första gången satte vi in dag 5,men påandra valde man att sätta in dag två för att de hoppades på bättre överlevnad i kroppen. Antagligen inte bara det som gjorde att vi lyckades, men det funkade i alla fall.
  • Maika19

    Ååå tack snälla för att ni delade med er av era erfarenheter <3Jag har som sagt precis gjort min första Ivf och går och väntar på att få testa. Beskedet från kliniken idag var såklart inte så peppande.

  • BaKu
    Maika19 skrev 2018-11-13 18:15:47 följande:

    Ååå tack snälla för att ni delade med er av era erfarenheter <3Jag har som sagt precis gjort min första Ivf och går och väntar på att få testa. Beskedet från kliniken idag var såklart inte så peppande.


    Håller tummarna för dig. Och kom ihåg att första gången är lite av en provomgång. OM det misslyckas så kommer de kolla på om de kan justera något för att öka chanserna nästa gång. Men hoppas du slipper det :)
Svar på tråden Inget till frysen - när blev ni gravida?