• Äldre 13 Nov 19:02
    1421 visningar
    3 svar
    3
    1421

    Prag!

    Funderar på en resa till Prag nästa vår/sommar och vill ha tips på vad jag inte bör missa när jag är där? :D

    Tanken är att bo nära gamla stan så gärna runt där :)

  • Svar på tråden Prag!
  • Äldre 13 Nov 21:36
    #1
    +1

    Borgen och området runt där är värt att gå upp till fast det ligger på andra sidan floden. Pariszka-gatan med alla flådiga affärer, bara att titta in där är kul. Judiska kvarteren en bit innanför den gatan. Och för den chokladgalne, den jättestora chokladaffären bredvid stora katedralen väldigt nära gamla torget. Skrattande Vill man ha en lugn restaurant i jättegammal miljö med god mat rekommenderar jag hotell Cerny Slon som ligger precis bredvid katedralen. Huset är sen 1300-talet. Ja, hotellet duger som hotell också, bott där flera gånger. Glad Det finns fler turistmål, men vi har aldrig varit turister utan bara gått runt på egen hand så andra får rekommendera sånt.

    Förresten, bara ett tips: boka ett hotell med ac på rummen! Det kan vara förskräckligt varmt i Prag på sommaren.

  • Äldre 14 Nov 09:08
    #2

    Tack! :D

  • Roxana­n
    Äldre 25 Nov 10:51
    #3

    Åk Uber till borgen, kostade knappt 100 kr. Värt för att slippa gå. 

    Judiska kvarteren, Bone Church(i Sedlec), Petrin Hill med mera. Prag är en fantastisk stad att bara strosa runt i och bara gör det som man vill när andan faller på. Mat och dryck är väldigt prisvärt. 

Svar på tråden Prag!