• Liall

Plusset blir inte starkare

Hej! Jag tog ett graviditetstest på BIM som visar ett tydligt men svagt plus. Idag, BIM + 3 så ser testet fortfarande likadant ut. Dvs varesig starkare eller svagare. Hur ska jag tolka detta? Undrar om någon har haft samma och hur det har gått då? Läser så mkt om att det ska stegra dag för dag om det är en normal graviditet.

Vet att ett plus är ett plus, men visst ser det även ofta ut såhär för de som får tidigt missfall?

Lägger till bild. Den övre är BIM och den nedre bilden är från idag.

• Svar på tråden Plusset blir inte starkare
  • trueblood93

Varit i samma sits. För mig blev de inte starkare. Två veckor efter bim fick jag mf. Hann aldrig få ett riktigt tydligt plus.

Men ha is i magen. Svårt jag vet! Men vänta några dagar till. Vet inte hur starka dedär strecken kan bli. Men Ska jag vara ärlig så tycker jag dedär är starka plus. :) Skulle inte testa om om jag fick första plusset. De är inga tveksamheter. De blir förresten aldrig riktigt lika stark streck "plusstrecket" som "testlinjen". De blev de iaf aldrig för mig. Och de gäller alla olika test jag tagit. :) får lov att gratulera. Och hoppas de går hela vägen.

Själv är jag en vecka över bim. Men vågar inte testa ännu! Så rädd för ett minus. Ska vänta tills helgen. (hade missfallet förra månaden)

Håll ut till lördag och ta ett test då. Ta likadant test om du vill, men jag skulle ta ett annat på samma gång. Typ digitalt.????

• trueblood93

Fel bild. Du ser de syns knappt på bild. Irl syntes de mer.även om de låter omöjligt:)
  • Leeandra

Du är ju helt klart gravid, det är ett tydligt plus. Det är ingen mening med att testa flera gånger och själv förutsäga risken för MF. Vill du testa igen, vänta en vecka ist.

Gjorde själv bort mig förra gången genom att testa lite för tätt ( BIM + 1 och BIM + 3 ) och var sen jätteorolig för att jag tyckte plussen var lite för svaga ( RFSU:s stickor ). En vecka senare testade jag igen och fick ett starkt plus och fick en liten söt dotter 8 månader senare, .

Så grattis och lycka till!

• Liall

Tack för era svar!

Trueblood93 blev ditt plus svagare med tiden eller var det lika svagt från början? Det är så hemskt tråkigt med missfall eller kemiska graviditeter även om det är tidigt. Har själv haft ett tidigare vilket nog är orsaken till att jag nojar lite extra. Men vad spännande att din mens nu är över tiden? Jag håller alla tummar! Det sägs ju att man lättare blir gravis direkt efter ett missfall <3

• Liall

Leandra tack! Jag hoppas verkligen att du har rätt <3 hade i början av året en kemisk graviditet där plusset vid BIM var nästan lika starkt som detta. Fyra dagar senare var plusset borta och mensen kom snart därefter. Så det är nog därför jag nojar lite extra. Vill ju så gärna se den där stegringen och ett stort starkt plus för att känna mig övertygad.

Får nog vänta några dagar till, men starkare bör det nog bli om allt står rätt till tänker jag.

• syntharen

Jag tycker att testet från idag är starkare än det från bim. Men man kan inte se på styrkan på strecken om det blir MF. Sluta testa, du blir inte klockare av det. Boka in ett tidigt ultraljud i v 8+ om du är orolig för missfall. Grattis till graviditeten!

• Liall

Syntharen tack! Ska be om tidigt ultraljud om tveksamheterna kvarstår. Något test till blir det nog innan dess. Det är både svårt att testa och svårt att låta bli :)

• trueblood93
    Liall skrev 2018-11-14 09:12:47 följande:

Tack för era svar!

Trueblood93 blev ditt plus svagare med tiden eller var det lika svagt från början? Det är så hemskt tråkigt med missfall eller kemiska graviditeter även om det är tidigt. Har själv haft ett tidigare vilket nog är orsaken till att jag nojar lite extra. Men vad spännande att din mens nu är över tiden? Jag håller alla tummar! Det sägs ju att man lättare blir gravis direkt efter ett missfall <3

Jo de var starkare först. Detta är de Sista plusset jag fick sen var de störtblödning två dagar senare. Så de blev svagare o svagare. Redan innan jag började blöda.

Nu har jag fortfarande inte fått mensen så misstänker jag är preggo. Men ska testa imorgon först. Vill inte få ett negativt eftersom de är digitalt så vill ej riskera ett minus. Man blir så ledsen. :)
  • LD2018

Mina pluss tog lång tid innan de blev starka. Jag testade mer eller mindre varje dag i 2 veckor. Och efter 2 veckor om inte mer var det 2 tydliga streck/ starkt pluss.

Idag är jag i vecka 14, om några dagar vecka 15. Hittills ser det bra ut, och hoppas vi når hela vägen fram. Tror inte du behöver oroa dig, blir det dock svagare kan du börja oroa dig!

• Liall

Tack för er stöttning. Pluset är dock nu helt borta och det visade sig vara ytterligare en kemisk graviditet ????

• Leeandra
    Liall skrev 2018-11-16 21:21:35 följande:

Tack för er stöttning. Pluset är dock nu helt borta och det visade sig vara ytterligare en kemisk graviditet ????

Nej, så trist! Jag beklagar verkligen . Stor kram!
Svar på tråden Plusset blir inte starkare