• Anonym (Mamma)

Julklappar 7åring

Till ER som faktiskt köper julklappar/presenter:

Vad köper ni till era 7 åriga pojkar? Min sjuåring vet inte vad han önskar sig men han vill ha julklappar på julafton. Han fyllde nyss år och fick då en fingerling Dinosaurie och ett ishockeyspel som var en hit. Men nu har vi ingen aning. Absolut inget mer lego säger han.

Berätta vad ni ger era 7-8åringar

• Svar på tråden Julklappar 7åring
  • SilverEmma

8- och 9-åringen får i år varsin kickbike, roliga anteckningsblock, pennor, böcker och varsitt litet gosedjur. Funderade en stund på enklare mobiltelefoner eftersom de ska börja vara hemma själva en stund efter skolan nästa år, men beslutade oss för att min gamla som de delar på här hemma får duga tills de fyller år.

• Mrs Moneybags
    Guinness rekordbok eller någon rekordbok för barn
    sällskapsspel som t ex Den försvunna diamanten
    Rubiks kub - kuben alltså
    Pussel
    Boken "Aldrig mer tråkigt"
    biobiljetter som du lägger i en sån där popcorn-kartong som man får popcorn i på biografen
    något fint penn-set till skrivbordet
    ritpapper och pennor eller en tavelduk och akrylfärger
    coola byxor stod på min sons önskelista
    badmintonracket och bollar - bara att köra utomhus, spelar ingen roll om man har nät eller ej
    dyr present: Nintendo Switch + spel
    nya lakan eller mysig filt med barnets favoritmotiv på 
    digitalpiano
  • Mrs Moneybags

Kom på att en jordglob eller världskarta också kan vara kul och lärorikt!
    Nya skridskor
    Skidor
    En fin jacka

• Tow2Mater

Fotboll, basketboll, nån skämtlåda med en pruttkudde och liknande, Xbox med spel, Nintendo Switch. Ett kit med olika starka hotsauces som utmaning i stigande skala - googla och se vad du kan hitta.

Vad är poppis i skolan nu? Tror det var poekmonkort for nåt år sen, men det kanske är ute idag.

Svar på tråden Julklappar 7åring