• Äldre 15 Nov 10:51
    3043 visningar
    2 svar
    2
    3043

    Undulat död, vad ska jag göra med den andra?

    Igår så såg jag min lilla fågel i botten av buren och rörde inte på sig efter jag hörde ett duns där inne. Jag tror att det var nacken som vred sig när hon var där inne och flög.. problemet är att vi har en till fågel och jag vet inte vad jag ska göra med han. Vi ska skaffa en ny men vad ska man göra så länge? Han är inte handtag och inte lika glad längre som han brukar vara med henne. Dom var väldigt nära och kan inte tänka mig hur ont de skulle göra att se ens själsfrände död. Jag har gett han extra mat,vatten, godis och allt det så att han inte ska tänka så mkt på det, men han sitter bara på samma pinne o säger ingenting. Ja satte på lite undulatljud frn youtube så att han inte ska känna ska ensam, men är det bra att han får höra andra fåglar eller ska jag ta bort det? Ge gärna tips vad jag ska göra för min fågel som sörjer..

  • Svar på tråden Undulat död, vad ska jag göra med den andra?
  • Äldre 15 Nov 10:55
    #1

    Vad fint av dig att du bryr dig så mycket om din pippi!
    Jag har haft undulater och vet hur förtjusta de kan bli i varandra. Ensama undulater brukar ju tycka om att prata med sig själv i en spegel, har den någon sån?
    Det bästa är väl att du skaffar en ny undulat så fort som möjligt om du ändå har tänkt att göra det?

  • Äldre 15 Nov 12:26
    #2

    Spegel är bra och håll dig nära så att han får sällskap, även om han inte är tam.
    Hur snart kan du skaffa sällskap till honom? Kolla in om det finns några andra-hands-undulater. Ha fåglarna i separata burar bredvid varandra någon vecka för att låta dem vänja sig vid varandra. Om de har möjlighet att flyga fritt i rummet är det bra att låta dem träffas utanför burarna.

Svar på tråden Undulat död, vad ska jag göra med den andra?