• Äldre 15 Nov 15:43
    2235 visningar
    10 svar
    10
    2235

    Namn som innehåller i

    Jag och min sambo ska få vårat första gemensamma barn. Mitt barn sedan tidigare har ett gammalt namn. Ett sk. gubbnamn. Hans barns namn är mer nytänkta. Enda gemensamma är att alla barn har bokstaven i i sina namn så tänker att detta barn också borde ha det.

    Men vad finns det för fina namn på i. Jag har snöat in på Idun, vilket sambon säger totalt nej till.

    Men om man tänker mer moderna namn och fornnordiska namn som innehåller i. Vad finns det för namn? Flicknamn har vi ganska många. Men pojknamn?

  • Svar på tråden Namn som innehåller i
  • Äldre 15 Nov 15:47
    #1

    Tjejnamn, kanske Liv eller Lydia?

    Pojknamn, Mio, Vilgot, Viggo, Arvid, Vilhelm, Edvin

  • Äldre 15 Nov 15:54
    #2

    Namn jag tänker är något mellan "gubbnamn" och modernt:

    Alvin, Albin, Didrik, Elias, Elis, Edvin, Elvin, Felix, Gillis, Isidor, Ivan, Imre, Julius, Ludvig, Levi, Viggo, Viktor, Vilmer. 

    Disa, Elise, Hilda, Heidi, Isa, Ilon, Ines, Linn, Nina, Silje, Tilly, Vilma.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 15 Nov 16:01
    #3

    Pojk: Odin, Linus, William, Wilhelm, Nils, Niclas, Nicholas, Philip, Mikael, Zacharias, Henrik, Martin, Patrik, Leif, Valentin, Christer, Christian, Julius, Junias, Mattias, Felix,

    Flicka: Vilja, Lilja, Iris, Elvira, Siri, Julia, Lina, Angelica, Cecilia, Felicia, Lilian, Lillith, Miriam, Evelina, Patricia, Olivia,

  • Kusine­n
    Äldre 15 Nov 17:55
    #4

    Modena (i betydelsen populära just nu) pojknamn med I i

    William, Liam, Oliver, Elias, Charlie, Elliot, Isak, Adrian, Nils, Filip, Arvid, Vincent, Melvin, Edvin, Viktor, Emil, Viggo, Gabriel, Albin, Erik, Vidar, Sigge,

    Modetna i betydelsen trendiga pojknamn med I

    Sebastian, Levi, Isak, Oliver, Ivar, Liam, Gabriel, Eliott, Milo

    Pojknamn med fornnordiskt ursprung

    Arvid, Botvid, Egil, Einar, Erik, Hilding, Ingemar, Ingvar, Ivar, Leif, Torleif, Vidar, Öjvind

    Du har ju några som passar in i båda kategorierna: Arvid, Erik, Ivar, Vidar

    Fornnordiska namn är väl rätt inne/moderna nu?

  • Äldre 16 Nov 11:43
    #5

    Jag har barn som heter Idun, Mira och Vide .

    Om jag skulle få en son till har vi funderat på både Grim och Silas.

    Vänner jag har som också gillar bokstaven I i namnet har barn som heter Eskil, Ilse, Emil, Inez, Elvis, Ivar och Ossian.

  • Äldre 17 Nov 09:33
    #6

    Nu vet jag inte om du menade att namnet behövde börja på I eller endast innehålls bokstaven i. Men här kommer tre alternativ som börjar på i:

    Iris skulle kunna fungera.

    Ingrid (men kanske för gammaldags för din man).

    Iseline (vår dotter heter det i andranamn, kan också stavas Iselin)

  • Äldre 21 Nov 23:33
    #7
    +1
    Sötsug skrev 2018-11-15 15:43:54 följande:

    Jag och min sambo ska få vårat första gemensamma barn. Mitt barn sedan tidigare har ett gammalt namn. Ett sk. gubbnamn. Hans barns namn är mer nytänkta. Enda gemensamma är att alla barn har bokstaven i i sina namn så tänker att detta barn också borde ha det.

    Men vad finns det för fina namn på i. Jag har snöat in på Idun, vilket sambon säger totalt nej till.

    Men om man tänker mer moderna namn och fornnordiska namn som innehåller i. Vad finns det för namn? Flicknamn har vi ganska många. Men pojknamn?


    Det finns ju hur många namn som helst som innehåller bokstaven i. Du får gärna vara lite mindre vag.
    Annars välj ett namn som inte är så låst till en generation. Typ Gabriel eller Olivia
  • Äldre 5 Dec 11:59
    #8

    Sigurd Sleipner Loki

  • Äldre 12 Dec 18:31
    #9

    Imre
    Isar
    Ivan
    Immanuel
    Ian
    Igor

    Fabian
    Nataniel
    Vidar
    Timo
    Sion
    Marius
    Elis


    Simul Justus et Peccator
  • Äldre 19 Dec 22:03
    #10
    +1

    Ildi eller Isak

Svar på tråden Namn som innehåller i