• bligravid123

Finns det flera som vill försöka bli gravida igen efter en förlossning?

Jag är så grymt sugen på att skaffa ett syskon till våran son. Han är nu fyra och en halv månad. Jag ammar och har ingen mens eller ägglossning men jag tänkte skapa en tråd där vi kan utbyta tankar och reflektioner o peppa varandra lite grann. Jag vill väldigt gärna Ha igång ägglossning och mens Men är inte redo att sluta amma ännu.....men hela min kropp skriker efter en liten bebis till!

Min tanke med tråden är alltså att följa åt tills ett syskonplus!

Förresten ( jag vet att det är väldigt individuellt ) Men hur "lite måste" man amma för att kunna få igång mensen men ändå har alla minnen kvar?

Vet någon någon vitamin eller tillskott man kan ta för att skynda på mensprocessen?

• Svar på tråden Finns det flera som vill försöka bli gravida igen efter en förlossning?
  • Nettan91

Hej!

Samma här, vi vill med ha en liten till ... Våran son är 9 månader och än sålänge har min mens inte kommit igång. Helammat från tills 6 månader då han började med smakisar.

Nu i december fick jag utslag på äl-test, men fortfarande ingen mens + negativa test...

Med min första son kom inte mensen igång förens jag slutat amma helt.. (över året)

Nattamning sägs ju vara den största "boven" till att det inte kommer igång. Ammar du mycket på nätterna?

• bligravid123

Jag har slutat amma helt nu sedan en månad tillbaka men ännu ingen mens. Har klibbiga flytningar heeeela tiden ...vet inte vad det beror på. Haft det sen jag slutade amma.ibga utslag på äl- stickor.

Känns lite hopplöst.

Funderar på bidrottning kapslar. har du testat sådana Nettan91?

• Nettan91

Kan ju vara att det är på väg att komma tillbaka... Att din kropp stabiliseras... Vet att jag hade rikliga flytningar ett tag innan jag fick min första ägglossning... Men än sålänge ingen mens ändå....

Nä de har jag inte testat, vad är det? Eller vad ska de göra rättare sagt?

Svar på tråden Finns det flera som vill försöka bli gravida igen efter en förlossning?