• Myra

    Vilka barnvagnshjul i vinter

    Hej.

    Är inne på att köpa en sittvagn till en 3:åring.

    Tycker den ärvda är lite tungkörd och trög att svänga.

    Tänker lite på vintern också och har 2 olika vagnar jag funderar på. Lockas spontar av den med större hjul speciellt om det blir mycket snö.

    Någon med erfarenhet med dom mindre hjulen och snö?

    Tacksam för tips och råd.

    Se bilden.

  • Svar på tråden Vilka barnvagnshjul i vinter
  • scanmia

    Stora hjul är lättare att plöja genom snön med, men man får avväga hur tung vagnen blir med. Ofta måste man lyfta vagnen över snövallar och då kan stora hjul vara mer i vägen. En del vagnar har stora hjul bak och mindre där fram, då kan man backa vagnen genom djupare snö. Trehjulingar har ofta stora bra hjul, men tänk på att balansen inte alltid är lika bra.
    Snö och barnvagnar är inget kul... Eller i alla fall väldigt bra för konditionen. En fin pulka är inte att förakta.

  • Duckan

    Vi bor i stan så oftast är det ju plogat men ibland kommer det mer snö än de hinner med även här. Vi hade en Bugga med små hjul och jag tycker att det gick helt okej att köra vagnen ändå.
    Senare körde vi en Maclaren med små hjul i flera år och det funkade också.

  • Myra

    Jag har sett begagnade babyjogger och svårt att välja mellan Elite och city mini. Har en på snart 3år att köra runt. Vill ha en bekväm och lättkörd för det lär bli långs och långs promenader. Me. Tänker naturligtvis på om det blir vinter och snö. Man kanske inte hår liks långt med mataffären och utflykter mm. Brukar det samlats på mycket snö runt små hjulen?

    Fasen vad svårt att välja. Eliten är dyrare än city mini och är större också så priset spelar in. Fasen vad svårt att välja och när man inte har så mycket erfarenhet att luta tillbaka på.

  • Myra

    Jag har sett begagnade babyjogger och svårt att välja mellan Elite och city mini. Har en på snart 3år att köra runt. Vill ha en bekväm och lättkörd för det lär bli långs och långs promenader. Me. Tänker naturligtvis på om det blir vinter och snö. Man kanske inte hår liks långt med mataffären och utflykter mm. Brukar det samlats på mycket snö runt små hjulen?

    Fasen vad svårt att välja. Eliten är dyrare än city mini och är större också så priset spelar in. Fasen vad svårt att välja och när man inte har så mycket erfarenhet att luta tillbaka på.

Svar på tråden Vilka barnvagnshjul i vinter