• Nummer3

Hjälp. Blir inte klok! Gravid?

Hej . Har hamnar i en situation då jag kan behöva byta lite tankar men någon . Har under en hel del år ätit P-piller men stop för 3 planerade barn. Som ha tagit på första försöket alla tre . Knappt hunnit få tillbaka mensen innan de tagit . Har nu sen fyra pr tillbaka ätit p-piller qlaira . Har mått som en prinsessa på dom och har funkat klockrent . Men nu är det så här att jag slavarbete förra kartan med 2 icke tagna tabletter och den tredje sent på kvällen . (Andra raden på kartan) och exakt samma denna månadens karta blev det miss med samma piller . Nu sitter jag här och har alla tänkbara gravsymtomer . Illamående , kissar OFTA , hungrig , dåligt humör , TRÖTT, ont i svanken, mensvärk , lite ilningar i bröst ibland . Nu till min fråga , kan de ha tagit sig ? Kan jag ha blivit gravid av missen? Rent logiskt så vet jag ju de att man kan de men funderar ändå. Har såklart gjort test som visar negativt. Och om det tog , tog de första missen eller andra . Haha ja som sagt har en del tankar . Kan man plussa sent och hur vanligt är det ? Nått test som är bättre ? Tack och ha de fint .

• Svar på tråden Hjälp. Blir inte klok! Gravid?
  • Anonym (B)

Om alla dessa symtom skulle vara pga graviditet så skulle du ha höga halter av graviditetshormon, och då skulle även testet visa positivt. Man får inte så många symtom innan man får positivt gravtest.

• Nummer3

Nä men exakt det är de jag tänker . Men varför i friden finns dom där då? Haha . Inget planerat eller att jag verkligen verkligen vill detta så tror inte min kropp lurar mig heller . Jag går ju inte och längtar och hoppas på ett pluss då jag äter p-piller . Utan vill bara veta så man kan ta nästa steg och gå vidare .

• UndrandeSökare

Trådstartaren- Ta ett Clearblue digitalt graviditetstest de som visar Gravid eller inte gravid med bokstäver, eller ta blodprov och mät hcg. Blodprov är det säkraste. Över 5 betyder gravid. Annars boka tid hos gyn för vul och kolla upp så allt ser ok ut därinne.

• Nummer3

Tack har tänkt på de jag me . Va mest ute efter att byta tankar om nån befinner sig eller befunnit sig i liknade situation . Få avvakta och se helt enkelt om mensen kommer.Tack

Svar på tråden Hjälp. Blir inte klok! Gravid?