• Äldre 16 Nov 17:03
    1132 visningar
    8 svar
    8
    1132

    Försvinner svamp i underlivet vid amning?

    Har lidit av svamp i underlivet under typ 2 års tid och ingen behandling har funkat. Är just nu gravid och behandlar givetvis inte med något men min läkare säger att svamp inte kan fästa på kroppen när man ammar? Stämmer det? Finns det någon av er som ammat och blivit av med svampen eller sitter den kvar? Låter för bra för att vara sant men skulle vara väldigt skönt att bli av med det .. Tungan ute

  • Svar på tråden Försvinner svamp i underlivet vid amning?
  • Äldre 16 Nov 18:08
    #1

    Låter inte som en sann sanning.

  • Anonym (Sissi­)
    Äldre 16 Nov 19:14
    #2

    Nej, det var det dummaste jag hört. Inte sant för fem öre! Varför skulle den inte "få fäste" när man ammar? Och du vet att det finns svampmedel man kan ta när man är gravid?

    Usch, hitta en bättre läkare. Undrar ju om vissa har fått sitt leg i ett flingpaket ibland alltså.

  • Anonym (Mambo­)
    Äldre 16 Nov 19:26
    #3

    Jästsvamp chandida måste bekämpas med rätt sorts antibiotika. Men när jag var gravid fick jag bukt med det med hjälp av filmjölk, jag smetade in det som en salva och sov med det. Ända till det försvann. Salva hjälpte inte.

  • Äldre 16 Nov 19:29
    #4
    Deeelicious skrev 2018-11-16 17:03:59 följande:

    Har lidit av svamp i underlivet under typ 2 års tid och ingen behandling har funkat. Är just nu gravid och behandlar givetvis inte med något men min läkare säger att svamp inte kan fästa på kroppen när man ammar? Stämmer det? Finns det någon av er som ammat och blivit av med svampen eller sitter den kvar? Låter för bra för att vara sant men skulle vara väldigt skönt att bli av med det .. 


    RFSU har svambehandling som man ksn använda när man är gravid.

    Det stämmer definitivt inte att man inte kan få svamp när man ammar.
  • Äldre 16 Nov 19:31
    #5

    Hette tidigare active balance, har nu bytt namn till candicur.

    www.apotekhjartat.se/produkt/rfsu-candicur-10-st-vaginaltabletter/

  • Anonym (Suck)
    Äldre 16 Nov 23:15
    #6

    Var det verkligen en riktig läkare som sa det där?! Självklart kan man få svamp som ammande! (Fråga alla som fått svamp i bröstvårtorna och mjölkgångarna! Det gör fördjävligt ont och är riktigt svårbehandlat och smittar fram och tillbaka mellan brösten och barnets mun så båda behöver behandling)

    Vilka är alla behandlingar du testat? Är det samma läkare som föreskrivit dessa?

  • Äldre 17 Nov 00:02
    #7
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-16 23:15:04 följande:

    Var det verkligen en riktig läkare som sa det där?! Självklart kan man få svamp som ammande! (Fråga alla som fått svamp i bröstvårtorna och mjölkgångarna! Det gör fördjävligt ont och är riktigt svårbehandlat och smittar fram och tillbaka mellan brösten och barnets mun så båda behöver behandling)

    Vilka är alla behandlingar du testat? Är det samma läkare som föreskrivit dessa?


    Fluconazol i flera kurer, sedan borsyra 3% som jag egentligen skulle använda i tre månader upp till ett pr men slutade efter typ 1,5 då jag blev gravid... den svamp jag har är tydligen inte den vanliga man brukar ha utan en annan svampart som ej Fluconazol tar på :/ borsyra skulle tydligen vara effektivt men hann ju som sagt knappt börja behandlingen..
  • Äldre 17 Nov 00:02
    #8
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-16 23:15:04 följande:

    Var det verkligen en riktig läkare som sa det där?! Självklart kan man få svamp som ammande! (Fråga alla som fått svamp i bröstvårtorna och mjölkgångarna! Det gör fördjävligt ont och är riktigt svårbehandlat och smittar fram och tillbaka mellan brösten och barnets mun så båda behöver behandling)

    Vilka är alla behandlingar du testat? Är det samma läkare som föreskrivit dessa?


    Fluconazol i flera kurer, sedan borsyra 3% som jag egentligen skulle använda i tre månader upp till ett pr men slutade efter typ 1,5 då jag blev gravid... den svamp jag har är tydligen inte den vanliga man brukar ha utan en annan svampart som ej Fluconazol tar på :/ borsyra skulle tydligen vara effektivt men hann ju som sagt knappt börja behandlingen..
Svar på tråden Försvinner svamp i underlivet vid amning?