• Liall

Gravid efter flera tidiga missfall?

Som rubriken lyder undrar jag om det är någon som blivit gravid efter flera tidiga missfall eller kemiska graviditeter?

Jag har det senaste året fått tre tidiga missfall som resulterat i blödning en-två veckor efter BIM. Det känns som att jag har svårt för att bli gravid och när jag väl blir det så blir det ändå inte på riktigt.

En annan sak. Varje gång jag har plussat så har jag efter ett par dagar kännt mig väldigt varm i ansiktet och lixom febrig, dock utan feber. Någon dag senare har pluset varit borta. Är det bara ett klassiskt graviditetssymptom eller kan det vara en känsla som är kopplad till missfallen?

• Svar på tråden Gravid efter flera tidiga missfall?
  • Anonym (A)

Är i samma situation. Har fått 3 tidiga missfall på drygt ett år nu, allihop har hittills varit i v.5-6. Har även haft svårt att bli gravid så dessa har kommit via ivf. Är gravid nu igen i v.6 och helt otroligt nervös, rädd och orolig...

Har inte märkt av att varmt ansikte/feberkänsla varit ett dåligt tecken än. Har i och för sig haft varma, rosiga kinder ett par gånger, även känt mig väldigt varm då och då, men än har det inte varit samband med att missfallen börjat. Det jag märkt av är att symtom försvunnit och att jag fått huvudvärk strax innan det har börjat.

• MissJibs

Jag e i samma sits. Fått 3 missfall på 5 månader. E gravid nu igen, precis plussat o idag fått ljusbruna flytningar, vilket inte varit bra tecken om man ser till de andra missfallen. Så jag e rädd att börja blöda vilken sekund som helst.

• Lindsey77

Har fått fyra tidiga missfall i vecka 4+3 sen dec -17. Endast svaga plus på graviditetstest (dock positivt på digitalt), före BIM för att bli svagare på BIM.

Nu är jag gravid för femte gången, och är gravid i vecka 4+6. Ingen aning om hur detta kommer att gå. Har dock fått starka fina plus denna gången, så jag är mer hoppfull.

• MissJibs
    Lindsey77 skrev 2018-11-17 12:37:01 följande:

Har fått fyra tidiga missfall i vecka 4+3 sen dec -17. Endast svaga plus på graviditetstest (dock positivt på digitalt), före BIM för att bli svagare på BIM.

Nu är jag gravid för femte gången, och är gravid i vecka 4+6. Ingen aning om hur detta kommer att gå. Har dock fått starka fina plus denna gången, så jag är mer hoppfull.

Hoppas d går vägen denna gång
  • Liall
    Anonym (A) skrev 2018-11-17 10:11:03 följande:

Är i samma situation. Har fått 3 tidiga missfall på drygt ett år nu, allihop har hittills varit i v.5-6. Har även haft svårt att bli gravid så dessa har kommit via ivf. Är gravid nu igen i v.6 och helt otroligt nervös, rädd och orolig...

Har inte märkt av att varmt ansikte/feberkänsla varit ett dåligt tecken än. Har i och för sig haft varma, rosiga kinder ett par gånger, även känt mig väldigt varm då och då, men än har det inte varit samband med att missfallen börjat. Det jag märkt av är att symtom försvunnit och att jag fått huvudvärk strax innan det har börjat.

Huvudvärken känner jag med igen. Å vad jag hoppas på fjärde gången gillt för dig! Det skulle skänka lite hopp för mig med.

Försöker tänka att det här är mer positivt än att det inte skulle ha fäst alls. Men det är kanske mer av en egen påhittad sanning :)
  • Liall
    MissJibs skrev 2018-11-17 10:33:59 följande:

Jag e i samma sits. Fått 3 missfall på 5 månader. E gravid nu igen, precis plussat o idag fått ljusbruna flytningar, vilket inte varit bra tecken om man ser till de andra missfallen. Så jag e rädd att börja blöda vilken sekund som helst.

Vad ledsen jag blir av att höra det! Vet hur hemskt det känns. Har du någon aning om varför det blir så för din del? Hoppas att det röda håller sig undan <3
  • Liall
    Lindsey77 skrev 2018-11-17 12:37:01 följande:

Hoppas verkligen att det går vägen den här gången. Tillslut borde väll kroppen förstå kan man tycka. Håller tummarna!
  • MissJibs
    Liall skrev 2018-11-17 14:42:49 följande:

Vad ledsen jag blir av att höra det! Vet hur hemskt det känns. Har du någon aning om varför det blir så för din del? Hoppas att det röda håller sig undan <3

Än så länge så har d bara varit den flygningen o inget mer... peppar peppar. Håller tummarna på att testet på torsdag e starkt o fint. O att d inte kommer blod.
Svar på tråden Gravid efter flera tidiga missfall?