• Ailin

    Billig semester för stor familj?

    Vi har fem barn, alla i skolåldern (bonusfamilj). I år kommer vi inte ha råd med ngn större semester ihop, vill ändå göra något! Antingen i jul/nyår, i vår eller sommar.. Har ni tips på ngt som inte kostar skjortan?! Typ ngn anläggning med supererbjudande? Kommer bara på typ kryssning men det vet jag inte hur kul det vore.. Bor utanför Sthlm.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Billig semester för stor familj?
  • Kronärtskockan

    Vattenland! Jag är 30 år men blir som en 5åring när jag släpps lös vid ett skojigt vattenland. Kolla upp vilken som är närmast er (den vid Leksand är rolig) och kanske ta bilen dit tidigt som tusan och åk hem sent? Om det inte är ett måste att ni vill sova över, då kan det bli dyrt med hotell..

  • ThomasW

    Camping på billig camping på öland, danmark.

    Flyg till polen.

    Skärgårdsöarn.

    Färja till åland och sedan småbåtar till finska skärgården.

    Utomhusbadet I uppsala. Var där många år sedan. Då var det billigt och stort. Camping där.

    Checka airbnb för billiga hus.

  • Bärryhosch

    Polen i sommar kanske! Finns mycket att göra och till väldigt bra pris. Hade förutfattade meningar om Polen innan jag åkte dit och såg med egna ögon hur vackert och prisvärt det var.

  • Moder1

    * byt bostad med någon som bor i annan stad.

    * tälta

    * låna en husvagn

    * cykelsemester

    * museum

    * bada

    Ett år hade vi alfabetssemester där vi gjorde aktiviteter från a - ö under en hel sommar

Svar på tråden Billig semester för stor familj?