Känner starkt för en kvinnlig kollega
Hej,
Började ett nytt jobb innan sommaren. Tråkigt nog såg jag även att en av världens vackraste kvinnor jobbar där. Visste aldrig om vi skulle jobba tillsammans då företaget är stort. Men det visade sig att vi skulle göra det. Känner något så fruktansvärt starkt för henne. Vet inte riktigt varför. Och hur det kan blivit såhär. Jag är 25 år, hon är nära 40. Hon är även gift och har barn. Jag vill inte känna såhär utav respekt för henne och hennes familj. Men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill inte heller sabotera det jag har med henne. Vi har en väldigt fin jobbrelation. Vi har lätt för att jobba tillsammans, våra möten brukar gå över tiden och vi finner oss prata lite om allt möjligt. Detta då vi båda trivs i varandras sällskap. Jag beundrar henne väldigt mycket då hon trots sina tre barn fortfarande ser väldigt bra ut och tar hand om sig själv samt är otroligt professionell och duktig.
Hon föreslog att vi skulle luncha på nästa möte. Det gjorde vi. Även där drog det ut på tiden pga att vi trivdes med att prata med varandra. Vad jag dock märkte på detta möte var att hon var väldigt egocentrerad. Lite skrämmande och se faktiskt. Hon hade narcissistiska drag och nu när jag läst om narcissism så har jag insett att hon passar in på många av dragen. Hon lyckades på något magiskt sätt få allt att handla om henne. Hon kunde ställa frågor, men hon fick dem handla om sig själv. Rätt oförskämt beteende. Menmen. Det borde vara en anledning till varför jag kan släppa henne, men jag kan inte det. När jag är på jobbet tänker jag hela tiden "tänk om hon ringer eller går förbi kontoret, shit vad jag hade mått bra av det". Det är lite jobbigt. Kan liksom inte koncentrera mig på jobbet till fullo pga detta.
Någon som vet vad det är för fel på mig och hur jag kan gå vidare? Fattar inte hur jag hamnat här ens. Kan tillägga att jag aldrig varit i ett förhållande och tänker inte heller ge mig in på ett av karriärsmässiga skäl. Men hur fan kan jag släppa henne och återgå till att vara normal? Hon är dessutom mycket äldre. Borde inte känna såhär starkt för henne. Är jag kär?