• Äldre 18 Nov 18:34
    972 visningar
    3 svar
    3
    972

    Hur förbereda kroppen på bästa sätt? Vitaminer...kost..osv...

    När ni gör ivf förbereder ni kroppen på något speciellt sätt med tex folsyra osv? Äter ni annorlunda? Jag vet att man ?ska? ?leva som man brukar? men det är lättare sagt än gjort och man vill ju skapa de bästa förutsättningarna om det är möjligt.

    Har insättning av fryst blastocyst i veckan.....

  • Svar på tråden Hur förbereda kroppen på bästa sätt? Vitaminer...kost..osv...
  • Äldre 18 Nov 19:02
    #1

    Jag äter folsyra och har slutat snusa för 3 månader sedan. Dock tuggar jag nikotintuggummi men inte under ruvningen. Jag dricker alkohol som jag gjorde innan (inga sjuka mängder) men inte heller det under ruvningen. Fyller 30 under nästa ruvning och funderar på att dricka lite alkohol trots allt. Kanske dumt men är så trött på att se livet rulla förbi utan att leva.


    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Äldre 22 Nov 20:51
    #2

    Trådstartaren-Min läkare rekommenderar D-vitamin, folsyra och Omega 3 dagligen så det kan du börja med, om du inte redan äter det.

  • Äldre 25 Nov 09:49
    #3

    Äntligen gravid efter 2 års ivf och 7 försök. Klistrar in mitt svar från en annan tråd.

    Jag har för mig att både maken och jag tog tre q10 om dagen. Maxdos i alla fall. Finns tydligen två varianter, en "ren" och en "utspädd", så man måste kolla om man har den koncentrerade rena eller inte.

    Sen tog även maken tredubbel dos zink, både han och jag fick över 1 mg folsyra om dagen och jag tog järntabletter och vitamin d utöver vanliga multivitamin gravid. Tog även vitamin B, krom och selen.

    Kan rekommendera en bok som heter it starts with the egg som går att köpa på iTunes. Går igenom en massa vad gäller kosttillskott men även andra saker som tex kemikalier och plast i tex matlådor. Inför sista försöket slängde vi ut alla matlådor som inte är godkända. Bifogar länk.

    www.sund.nu/docs/artikel.asp&tem=3

    Köpte matlådor i glad på IKEA i stället.

    Jag bytte även ut tvålarna mot tvålar utan ftalater och paraben samt slutade färga håret. Jag Vet, det låter som hokuspokus men efter 2 års ivf och 6 försök tar man till det mesta. Har tidigare även gått på akupunktur och nästa steg var typ healing.....

    Vad gäller plaster och kemikalier så sägs det påverka fertiliteten i hög grad. I vårt fall beror ju barnlösheten på manlig faktor, vilket är ett växande och allvarligt problem i Europa och usa, så jag är inte helt skeptisk till att det ligger något i det (för några år sedan hade jag bara garvat åt det).

    Visst Ja, maken fick även låta bli att förvara mobilen i fickan.

    Till sist bör jag nämna att hans värden inte alls var bättre när det var dags i augusti, men det kan ju även bero på extremvärmen i somras som kokat hans små kompisar i tre månaders tid. Sista försöket bytte vi till menopur. Fick hälften så många ägg men blev gravid på förskförsöket och fick även ett till frysen.

    Lycka till!

Svar på tråden Hur förbereda kroppen på bästa sätt? Vitaminer...kost..osv...