• Anonym (Unisex)

Hjälp mig hitta en "manlig" parfym åt en kvinna

Ska köpa en parfym åt en kvinna som tål parfymer för män mycket bättre än för kvinnor men vill naturligtvis inte köpa en parfym gjord för en man. Har du några förslag på en unisex eller en mer manligt doftande kvinnoparfym? CK One är den enda jag kommer på spontant.

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en "manlig" parfym åt en kvinna
  • taquine

Kouros eller Fahernheit ? Kan kanske vara något som passar;) Jag som kvinna var/ är duktig på att sno mina mäns parfymer. 

Goodness me
  • Anonym (Unisex)
    taquine skrev 2018-11-19 14:47:04 följande:
    Kouros eller Fahernheit ? Kan kanske vara något som passar;) Jag som kvinna var/ är duktig på att sno mina mäns parfymer. 
    Ha ha. Tål du dom bättre eller gillar du dom bättre bara?

• Anonym (Kvinna 46)

Armanis herrparfym Acqua Di Gio är fantastisk både på män och kvinnor.

• Anonym (Gypsy)

Älskar Gypsy Water från Byredo. Deras parfymer är unisex och den här kan jag inte bestämma mig för om jag vill lukta som eller om jag vill ha den på min sambo.

• Anonym (Smelly)

Bodyshop har en liten lila flaska med Mysk i. Doftar helt fantastiskt :)

• sötare

Tycker att du ska ta med kvinnan till en parfymaffär och prova ut den. En parfym är så personlig tycker jag och det är kanske inte säkert att den du väljer passar hennes personligen.

• Anonym (Ehu)

This is her av zadig & voltaire. Låt dig inte luras av namnet. Är en tjejparfym men luktar manligt. Har alltid gillat herrparfymer men har över lag svårt för tjejparfymer. Men denna älskade jag från första gången jag kände den. Sen kom jag på varför; för den luktar lite maskulint :)

• Anonym (Ehu)
    taquine skrev 2018-11-19 14:47:04 följande:

Tycker inte du ska köpa en herrparfym. Satsa istället på en damparfym som är lite mer maskulin. Inte kul att lukta exakt som någon killes parfym.
  • Anonym (Unisex)

Kul med era förslag men jag vill ha en doft för kvinnor men med mer maskulina doftnoter än typiskt kvinnliga.

• 2barnsmoder

Jag har länge haft just CKOne som min favoritparfym, och upptäckte Obsessed for women av samma tillverkare, Calvin Klein. Väldigt god och fräsch doft som jag själv inte tycker är så tjejig. Mer sportig/fräsch.

• Anonym (Unisex)
    2barnsmoder skrev 2018-11-23 16:31:03 följande:
    Jag har länge haft just CKOne som min favoritparfym, och upptäckte Obsessed for women av samma tillverkare, Calvin Klein. Väldigt god och fräsch doft som jag själv inte tycker är så tjejig. Mer sportig/fräsch.
    Lustigt att du säger det för jag gillar båda två. Har också Obsessed och gillar den verkligen. CKOne hade jag för 20 år sen en kort stund men gillade den fortfarande när jag doftade på den nyligen. Får du kommentarer om din Obsessed?
  • 2barnsmoder

Nej, jag måste hålla en diskret parfymnivå på jobbet, och träffar ingen speciell just nu. 
    Använder den mest för mitt eget välbefinnande för att jag verkligen tycker den luktar så gott. Har bra haft den ett par månader men den kommer säkert förbli en favorit för all framtid, känns det som.

• Anonym (Androgyn)
    Anonym (Ehu) skrev 2018-11-20 00:34:06 följande:

This is her av zadig & voltaire. Låt dig inte luras av namnet. Är en tjejparfym men luktar manligt. Har alltid gillat herrparfymer men har över lag svårt för tjejparfymer. Men denna älskade jag från första gången jag kände den. Sen kom jag på varför; för den luktar lite maskulint :)

Yes den har jag, luktar lite maskulint. Väldigt god doft!
  • Anonym (Lea)

Barrow street av Emma S är en sådan parfym.

• Solereii
    Anonym (Unisex) skrev 2018-11-23 15:36:55 följande:

Kul med era förslag men jag vill ha en doft för kvinnor men med mer maskulina doftnoter än typiskt kvinnliga.

Jeg bruker Obsession for men. Og er kvinne. En mycket liten sprut, perfekt for meg.
  • Anonym (Unisex)
    2barnsmoder skrev 2018-11-23 19:43:45 följande:
    Nej, jag måste hålla en diskret parfymnivå på jobbet, och träffar ingen speciell just nu. 
    Använder den mest för mitt eget välbefinnande för att jag verkligen tycker den luktar så gott. Har bra haft den ett par månader men den kommer säkert förbli en favorit för all framtid, känns det som.
    Vilken tycker du är "mjukare" i doften? Inte lika skarp liksom? Det var så länge sen jag doftade på One så jag vet inte vilken som är mjukare.

Ni andra tack för era ideér också.
  • gnipökåms

Testa Clean, finns i flera olika dofter, typ warm cotton eller fresh laundry, mm. Luktar varken manligt eller kvinnligt

• OupaOupa

Elisabeth Arden White Tea EdT är en ny favorit i unisex-kategorin. En fantastisk vardagsparfym.

• 2barnsmoder
    Anonym (Unisex) skrev 2018-11-24 15:36:46 följande:
    Vilken tycker du är "mjukare" i doften? Inte lika skarp liksom? Det var så länge sen jag doftade på One så jag vet inte vilken som är mjukare.

Ni andra tack för era ideér också.
    Jag tycker helt klart Obsessed är den mjukare av de två. Den är lite mer feminin än CKOne, så tveksamt om den skulle funka till en kille.
    CKOne passar däremot både som dam- och herrdoft.
Svar på tråden Hjälp mig hitta en "manlig" parfym åt en kvinna