• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 19 Nov 16:22
    123 visningar
    2 svar
    2
    123

    Pos gravtest nu blödning?

    Hej! Är så ledsen och orolig just nu...Som rubriken lyder så testade jag igår med ett extra tidigt graviditetstest (fick ett svagt men dock tydligt streck) och i morse testade jag igen med ett vanligt gravtest (ej extra tidigt) och fick då också ett svagt men tydligt positivt resultat.

    Åkte därefter till jobbet och efter några timmar fick jag blod på pappret när jag torkade mig. Först lite ljusbrunt bara och sen lite färskt blod ett par ggr efter det, men bara på pappret, inget i bindan. Är väl runt bim skulle jag tro, ev minus någon dag...

    Har ni haft såhär och ändå fått behålla graviditeten? Jag känner mig väldigt nere just nu, behöver pepp

  • Svar på tråden Pos gravtest nu blödning?
  • Anonym (Många­)
    Äldre 19 Nov 17:51
    #1

    Jag blödde i min senaste graviditet. Först i v.6+1 och därefter av och till fram till v.12.

    Allt från bruna flytningar, rosa flytningar och klarrött blod. Fick veta av min bm att ca 50% av gravida kvinnor blöder. Helt normalt men oerhört läskigt och gör en livrädd

    Det kan vara början till missfall eller sköra slemhinnor eller vad som helst.

    Hoppas det går bra!

  • Äldre 19 Nov 18:03
    #2

    Det finns de som fått lite blod och en del som fått mycket blod och som ändå gått hela graviditeten å det finns de som fått missfall. Tyvärr är det bara att avakta och se <3

Svar på tråden Pos gravtest nu blödning?