• Emsopemso

Förr i tiden.. men nu här igen!

Hej alla barnlängtande folk <3

Idag fick jag höra av en kollega, att förr i tiden när man trodde sig vara gravid fick man minsann gå till ett apotek och köpa sig ett test, men endast om man var minst 14 dagar "över tiden" alltså efter BIM.

Jag hade blivit tokig! Jag är lite av en testoman på gott och ont (mest ont när jag ännu inte lyckats i min resa, försök 15 eller 16 nu..)

Jag är nu mellan ÄL och BIM. Och ja jag skriver här mest för att fördriva tid, men kanske även lyckas hitta någon som vill växla några ord och skicka hopp och glädje emellan oss :)

BIM om en vecka. Måndag den 26. Hoppas november är månaden för mig och många mer med mig!

• Svar på tråden Förr i tiden.. men nu här igen!
  • Jagerika
    Emsopemso skrev 2018-11-19 21:07:42 följande:

Hej alla barnlängtande folk <3

Idag fick jag höra av en kollega, att förr i tiden när man trodde sig vara gravid fick man minsann gå till ett apotek och köpa sig ett test, men endast om man var minst 14 dagar "över tiden" alltså efter BIM.

Jag hade blivit tokig! Jag är lite av en testoman på gott och ont (mest ont när jag ännu inte lyckats i min resa, försök 15 eller 16 nu..)

Jag är nu mellan ÄL och BIM. Och ja jag skriver här mest för att fördriva tid, men kanske även lyckas hitta någon som vill växla några ord och skicka hopp och glädje emellan oss :)

BIM om en vecka. Måndag den 26. Hoppas november är månaden för mig och många mer med mig!

Jag hade också blivit tokig!! Vill testa på Bim, helst tidigare än så! Jag har BIM 28:de. Är på ÄL+6 och mår verkligen skitdåligt! Mensvärk och illamående, kan man verkligen få symtom såhär tidigt? Aldrig varit gravid förut och detta ör försök 11. Bara jag inte är påväg att bli sjuk!!
  • Liit

Jag vart oplanerat gravid men vi välkomnade graviditeten mycket glada! Fick dock ett tidigt missfall. Nu är vi inne på första försöket efter missfallet. Har också BIM 28e :)

Jag tror att jag också kommer vara en testoman, hehe! :)

• Stora My

Jag brukar inte testa så tidigt utan kring bim eller någon dag senare. Mest för att jag inte ska bli besviken av ett minus på stickan. Men jag skulle också bli tokig om det först skulle visa sig 14 dagar efter bim. Vilken lååång väntan.

• Jilo

När var förr i tiden enl henne då? :) När jag planerade smått för ca 25 år sedan fanns inte på kartan dessa tester och testande som finns idag (men visst är det kul med dom!), men det räckte med att man väntade till bim, inte bim+14 :0

Stort lycka till :)

• Emsopemso
    Jagerika skrev 2018-11-19 21:18:57 följande:

Jag hade också blivit tokig!! Vill testa på Bim, helst tidigare än så! Jag har BIM 28:de. Är på ÄL+6 och mår verkligen skitdåligt! Mensvärk och illamående, kan man verkligen få symtom såhär tidigt? Aldrig varit gravid förut och detta ör försök 11. Bara jag inte är påväg att bli sjuk!!

Ja det var så sjukt. Kollegan vad 60+ så det måste vart ca 35 år sedan hon snacka om. Jag försöker hejda mig från testen. Men ska ta ett fredag morgon.

Jag fick ett tidigt mf i januari i år. Men runt BIM kände jag hur det sträckte och molade. Antagligen för mycket eller något då jag en vecka efter BIM blödde ur. Nu har jag hemska sura uppstörningar och får som attacker då boobsen ilar. Jag hoppas ju att det är ett tecken :'D

Jag känner mig dessutom halvförkyld. Eller iaf rödflammig i ansiktet, varm och huvudvärk. Håller tummarna för oss Jagerika :D
  • Emsopemso
    Jilo skrev 2018-11-20 07:09:38 följande:

När var förr i tiden enl henne då? :) När jag planerade smått för ca 25 år sedan fanns inte på kartan dessa tester och testande som finns idag (men visst är det kul med dom!), men det räckte med att man väntade till bim, inte bim+14 :0

Stort lycka till :)

Hon är 60+ så jag tror hon menade för ungefär 35 år sen. :) haha jaa jag hade blivit craycray. Jag ska försöka hålla mig tills fredag iallafall :D

Tack så hjärtligt <3
  • Emsopemso
    Liit skrev 2018-11-19 22:13:19 följande:

Jag vart oplanerat gravid men vi välkomnade graviditeten mycket glada! Fick dock ett tidigt missfall. Nu är vi inne på första försöket efter missfallet. Har också BIM 28e :)

Jag tror att jag också kommer vara en testoman, hehe! :)

Beklagar missfallet <3

Hoppas de tar sig fort nu då! :)

Massa lycka till !
  • Emsopemso

Bim på måndag. Så bim-5 idag. Osäker på äl då jag lagt de testerna på hyllan å har massa mys med mannen ändå! :)

Ilningar i brösten i attacker. Lite molvärk å la nyss av en kaffekräka på promenaden. Har visserligen varit skenis förut men man slutat ju inte hoppas för de :D

• Hejnena

Har bim idag. Tog ett test som sa negativt... Har rosa/ljusröda flytningar idag. Igår hade jag bruna. Ska jag tolka det som mens eller nidblödning? Blev så besviken när jag fick negativt :(

• telly

Å innan dess fick man gå till doktorn och ta blodprov, efter 2 uteblivna menstruationer. Då måste graviditeten gått väldigt fort!

Glad norrländska med triss i tjejer!
  • Emsopemso
    Hejnena skrev 2018-11-23 08:06:42 följande:

Har bim idag. Tog ett test som sa negativt... Har rosa/ljusröda flytningar idag. Igår hade jag bruna. Ska jag tolka det som mens eller nidblödning? Blev så besviken när jag fick negativt :(

Såå tråkigt. Ja de är bara å vänta å se :( jag har bim på måndag som dagt. Men inte en tillstymmelse till sträck på testa tidigt CB så.. väntar väl in mensen.. :( men ja. Så himla segt å ledsamt. Försökt över 1 år. 27 år å inga barn sen innan. Man tycker de borde funka någon gång..
  • Hejnena

Emsopemso, ja... får nog vänta ytterligare några dagar. Haft tampong i hela dagen men inte ens en liten gnutta blod på tampongen trots lite blödning i morse. Väldigt förvirrande. Min pojkvän tycker sig se skillnad på mina bröst så övertolkar alla symptom som finns... vi får alla kämpa på och hålla ut!! Måste va tufft, för mig är det första försöket så måste va beredd på att det tar tid. Håller tummar för att du får ett pluss <3

Svar på tråden Förr i tiden.. men nu här igen!