• Anonym (Hannah)

    Pojkvän med alkoholproblem

    Hej!

    Har en pojkvän sedan två år och vi har båda barn på varsitt håll och bor inte tsm. När vi träffades hade han problem med tabletter. Detta hjälpte jag honom att sluta med och han har gjort det riktigt bra. Tyvärr bytte han ut tabletterna mot alkohol och mängden av detta har ökat markant, så pass att han har problem att klara sig utan den, blir rastlös irriterad och illa till mods. Jag älskar honom, och gör allt för att stötta honom. Själv är han stolt att han dricker mindre den veckan han inte har dina barn och ser inte att jag ser det omöjligt att tex skaffa gemensamt boende och en seriös framtid med någon som dricker som han gör. Jag är inte ute efter att ändra på en människa som inte vill ändra sig, men jag tror inte att det är ett drägligt liv varken för mig, honom, hans barn eller mina barn. Hur berättar man detta så att han förhoppningsvis förstår? Är det rätt att lämna ngn man älskar för att han har problem? Han blir inte aggressiv när han dricker, möjligtvis har han svårt att få saker gjorda dagen (så gott som alla dagar) han dricker. Hans barn uttrycker att de hellre är hos honom än mamman, jag tror att det är för att de känner att de vill ha lite kontroll på honom, men så ser inte han det. Vad gör jag?

  • Svar på tråden Pojkvän med alkoholproblem
  • Anonym (Hmmm...)

    Hur mycket dricker han? Har märkt att många här på fl kallar det alkoholproblem trots normal konsumtion.

  • Anonym (Hannah)

    En flaska sprit räcker max 3 (var)dagar, för mig är det ingen normal ranson iaf.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hannah) skrev 2018-11-19 23:52:19 följande:

    En flaska sprit räcker max 3 (var)dagar, för mig är det ingen normal ranson iaf.


    Sjuttis då eller?
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Hannah) skrev 2018-11-19 23:52:19 följande:

    En flaska sprit räcker max 3 (var)dagar, för mig är det ingen normal ranson iaf.


    Behöver inte vara nån fara beroende på hur ofta? Är det en ny flaska var 3:e dag så är set mycket.
  • Anonym (Hannah)

    En liter sprit på 3 dagar, ja. Och uppenbarligen får det honom att må dåligt då han inte ens orkar vara vaken med barnen efter jobbet, sköta hushållssysslor eller ens veta om han är nykter när han skjutsar barnen och kör på jobbet morgonen.

Svar på tråden Pojkvän med alkoholproblem