• Äldre 20 Nov 06:10
    3726 visningar
    9 svar
    9
    3726

    Barnvagn för skog och grusväg?

    Hej alla!

    Jag behöver tips på barnvagn som framförallt ska funka i skog och på grusväg. Är den lite klumpigare i stan är det inget stort problem. Första barnet och jag kan ärligt talat ingenting men har fått tips från vänner att jag ska leta efter en med:

    4 stora fasta hjul

    Lufthjul

    Som man kan sätta fast babyskydd i

    Bra stötdämpning

    Någon som har koll på om det finns en som vagn eller annat bra tips?

  • Svar på tråden Barnvagn för skog och grusväg?
  • Anonym (Kompi­s)
    Äldre 20 Nov 08:30
    #1

    Brio Happy. Värsta pansarfordonet som rullat i alla terräng felfritt efter många år. Tillräckligt lätt och snygg samtidigt!

  • Äldre 20 Nov 14:17
    #2

    Jag har haft ungefär samma krav som dig låter det som då vi ofta är ute i ödemarken och skogen och rör oss. Jag valde en britax go big2. 4 stora däck dock är framdäcken både låsningsbara och rörliga och därför inte fasta. De är inte heller luftfyllda utan foam fyllda.

    I mitt tycke så har vagnen den bästa stötdämpningen av de jag har kollat på.

    Jag valde även go big för att den blir helt plan i liggläget så jag kan använda mjuklift och slipper liggdelen då jag behöver få in vagnen smidigt i bilen (kolla ihopfällningen med sittdelen på youtube) och jag bor tre trappor upp utan hiss när vi inte är på landet...

    Samt varukorgen som är gigantisk jämfört med många andra och klarar 10kg.

    Jag har även babyskydd från britax och det kan man ha på vagnen med hjälp av adapter.

    Så kolla recensionerna på britax go big2 och se om det kan vara nåt :)

    Jag har dock inte använt den än, får hem min i början av jan och är beräknad i början på feb men är ändå helt säker på att jag valde rätt.

  • Anonym (Happy­)
    Äldre 20 Nov 20:39
    #3
    Anonym (Kompis) skrev 2018-11-20 08:30:24 följande:

    Brio Happy. Värsta pansarfordonet som rullat i alla terräng felfritt efter många år. Tillräckligt lätt och snygg samtidigt!


    Instämmer. Hade samma prioritering när jag köpte vagn och tog en brio happy. Körde inte bara på grusvägar utan genade till storasyskonets dagis rätt genom skogen där det inte ens fanns en stig. Över stock och sten och ett litet vattendrag (1 dm djupt) där barnet sov som en stock i det sköna gungandet.

    Vet inte om de säljs längre men borde finnas på blocket och var inte rädd att köpa ordentligt gamla vagnar. Upplever att de äldre modellerna har bättre gung än de nyare. Tror min var från ca 2007 (köptes 2012) och har nu ärvts av en släkting som tycker den är toppen.
  • Anonym (Josef­in)
    Äldre 20 Nov 21:18
    #4

    Kronan duo. Supervagn verkligen! Täcker in alla önskemål du punktat upp.

  • Äldre 20 Nov 21:19
    #5

    Brio happy är fantastisk. Bästa vagnen vi haft

  • Äldre 20 Nov 21:41
    #6

    Ett tips brio är nu mera Britax :)

  • Äldre 25 Nov 12:00
    #7

    Vi har haft Kronan S Duo och har varit supernöjd. Framhjulen är svängbara men går att låsa om man ska ta sig fram i lite bökigare terräng.



    Fullt liggläge i sittdelen, stor och bra sufflett och lyfthandtag i framkant som är supersmidiga är några av alla fördelar jag har uppskattat med den här vagnen.

  • Äldre 25 Nov 12:02
    #8

    P.S. det finns fästen för att kunna montera babyskyddet på chassit men jag har haft den.

  • Tue 22 Oct 2019 07:47
    #9

    Ni som har/har haft Brio Happy. Vilket babyskydd och adapter fungerar på den barnvagnen? Jag letar febrilt efter adapter och babyskydd som passar men kan inte hitta något. Väntar barn nr 2 och det vore smidigt att kunna klicka dit babyskyddet på barnvagnen när man ska lämna och hämta storasyster på förskolan osv.

Svar på tråden Barnvagn för skog och grusväg?