Varför raljerar folk över de som gått "Livets hårda skola"?
Har märkt av en liten "trend" på sista tiden att man gärna är nedlåtande och hånfull mot folk som säger sig ha gått "Livets hårda skola", och har skrivit detta på sina facebook-sidor.
Med "Livets hårda skola" menas ju vanligtvis att man kanske levt ett hårt liv med mycket motgångar och kanske missbruk, eller att man kanske blivit mobbad och trakasserad under sin uppväxt och senare i livet, kanske har man en obotlig sjukdom eller något annat som gör att man inte kan leva samma liv som normala människor.
Vad får ni då, som raljerar och hånar dessa människor, för associationer när ni ser att de har "Livets hårda skola" som merit på sina fb-sidor?
Tycker ni att ni är förmer än dem eftersom era liv har varit bättre än deras eller är ni rentav avundsjuka för att ni haft det för lätt i livet och att det är därför ni reagerar med sarkasm och hånfullhet mot dessa?
Vad är det som klingar så fel med "Livets hårda skola"? Har inte riktigt förstått det, då jag själv har skrivit detta på min fb-sida, då jag levt ett liv i missbruk och utanförskap.