• Anonym (TS)
    Äldre 21 Nov 06:39
    4262 visningar
    19 svar
    19
    4262

    Nytida coach daglig verksamhet - lön?

    Hej!

    Nån som vet vad lönerna ligger på som coach i daglig verksamhet hos Nytida? Ort är Stockholm.

    Och hur är de som arbetsgivare? :)

  • Svar på tråden Nytida coach daglig verksamhet - lön?
  • Äldre 21 Nov 07:09
    #1

    Det beror på ålder, utbildning och erfarenhet.

  • Anonym (fejkc­oach)
    Äldre 21 Nov 07:25
    #2
    Anonym (TS) skrev 2018-11-21 06:39:26 följande:

    Hej!

    Nån som vet vad lönerna ligger på som coach i daglig verksamhet hos Nytida? Ort är Stockholm.

    Och hur är de som arbetsgivare? :)


    Tänk efter! Låt bli sådana coacher, de är bara till problem! Nu har jag ju äntligen fått jobb men jag hade två idiotcoacher när jag var arbetslös.Den ena hade mindervärdeskomplex och den andra grandiosa tankar om sig själv och misstänkam.Hade aldrig gått till dom om det inte hade vart för att överleva.
  • Anonym (D)
    Äldre 21 Nov 14:54
    #3
    Anonym (fejkcoach) skrev 2018-11-21 07:25:55 följande:
    Tänk efter! Låt bli sådana coacher, de är bara till problem! Nu har jag ju äntligen fått jobb men jag hade två idiotcoacher när jag var arbetslös.Den ena hade mindervärdeskomplex och den andra grandiosa tankar om sig själv och misstänkam.Hade aldrig gått till dom om det inte hade vart för att överleva.

    Jag tror att TS hade tänkt sig att BLI coach, inte att anlita en. Vi får hoppas att hen i så fall gör ett bättre jobb än de två du råkat ut för.
  • Anonym (Hmmm.­..)
    Äldre 21 Nov 15:01
    #4

    Runt 18-20 tusen före skatt skulle jag gissa på.

  • Äldre 21 Nov 15:16
    #5
    Anonym (fejkcoach) skrev 2018-11-21 07:25:55 följande:
    Tänk efter! Låt bli sådana coacher, de är bara till problem! Nu har jag ju äntligen fått jobb men jag hade två idiotcoacher när jag var arbetslös.Den ena hade mindervärdeskomplex och den andra grandiosa tankar om sig själv och misstänkam.Hade aldrig gått till dom om det inte hade vart för att överleva.
    Fast nu ville ju TS bli coach på en daglig verksamhet, vilket inte alls är samma sak som att alita (eller bli hänvisad till) en jobbcoach för att man är arbetslös.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 16:19
    #6

    :) jamen precis, det är inte jobbcoach jag avser, utan som det står: coach i någon av deras dagliga verksamheter. Samt att jag är intresserad av förutsättningarn för att jobba som en.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 16:21
    #7
    Salmiakk skrev 2018-11-21 07:09:31 följande:

    Det beror på ålder, utbildning och erfarenhet.


    Tack, det förstår jag! Tänkte om någon hade nån aning om nåt slags medel, eller själva hade jobbat och kunde ge exempel. Men säg några års erfarenhet av målgruppen, efterfrågad utbildning samt 35+ i ålder. :) något förslag?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 16:22
    #8
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-11-21 15:01:46 följande:

    Runt 18-20 tusen före skatt skulle jag gissa på.


    Du tror det kan vara så lågt alltså? Vad baserar du det på? :)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 16:23
    #9
    Anonym (D) skrev 2018-11-21 14:54:56 följande:

    Jag tror att TS hade tänkt sig att BLI coach, inte att anlita en. Vi får hoppas att hen i så fall gör ett bättre jobb än de två du råkat ut för.


    Precis! :) sen är ju jobbcoach (om det är det som hen menar) och coach i daglig verksamhet två olika saker.
  • Anonym (Hmmm.­..)
    Äldre 21 Nov 16:27
    #10
    Anonym (TS) skrev 2018-11-21 16:22:30 följande:
    Du tror det kan vara så lågt alltså? Vad baserar du det på? :)
    Baserar det på att det är ett helt okvalificerat arbete som i stort sätt vem som helst kan arbeta som.
  • Anonym (lågkv­alité)
    Äldre 21 Nov 16:34
    #11
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-11-21 16:27:01 följande:

    Baserar det på att det är ett helt okvalificerat arbete som i stort sätt vem som helst kan arbeta som.


    Precis, vem som helst med empati och lite folkvett kan jobba som detta!Gillar ej coacher i övrigt, patetiska människor.
  • Äldre 21 Nov 16:45
    #12
    -1

    Varför vill du jobba som coach på en daglig verksamhet? Varför vill du dadda med massa utvecklingsstörda som har begränsade möjligheter i arbetsmarknaden?

    Alla är inte utvecklingsstörda på daglig verksamhet, men många är det. 

  • Äldre 21 Nov 16:56
    #13
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-11-21 16:27:01 följande:
    Baserar det på att det är ett helt okvalificerat arbete som i stort sätt vem som helst kan arbeta som.
    De flesta jag känner till är dock socionomer och/eller pedagoger. En del är specialpedagoger.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Ika)
    Äldre 21 Nov 17:41
    #14

    Herregud vilken människosyn en del människor har?! Skrämmande!

    Om du har utbildning så ligger lönen 26000-28000 ungefär om de ligger som i kommunens DV.

    Annars troligen runt 24000-25000.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 22:53
    #15
    Aniiee skrev 2018-11-21 16:56:18 följande:

    De flesta jag känner till är dock socionomer och/eller pedagoger. En del är specialpedagoger.


    Tack för svar Aniiee! Det är min uppfattning också.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 22:54
    #16

    Tack snälla du för ett vettigt svar! :)


    Anonym (Ika) skrev 2018-11-21 17:41:47 följande:

    Herregud vilken människosyn en del människor har?! Skrämmande!

    Om du har utbildning så ligger lönen 26000-28000 ungefär om de ligger som i kommunens DV.

    Annars troligen runt 24000-25000.


  • Äldre 22 Nov 08:56
    #17
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-11-21 16:27:01 följande:
    Baserar det på att det är ett helt okvalificerat arbete som i stort sätt vem som helst kan arbeta som.
    Aldrig sett någon annons för coachjobb där de söker någon utan kvalifikationer eller utbildning, eller "vem som helst". Allt som oftast söker de socionomer/pedagoger/beteendevetare, etc, det vill säga högskoleutbildade.
  • Anonym (Amand­a)
    Fri 2 Jun 2023 19:07
    #18
    -1

    Tycker killarna på min dv är äckliga. Uscccchhhh. En hunk kan väl börja där men få hunkar inom LSS. Om de är hunkar kan de ej simma  eller så är de bipolära. En maktgalen person vill man ej ha. En sån som skaffar barn med en sån kille för ett helvere då det är ärftligt så ha 3 maktgalna personer i familjen är inte kul! De lyssnar ej på jobbet. Kul är dte ej. Man bor ju liksom själv och har ej nån att snacka med. Står ej ut på skiten!

  • Anonym (Olika­)
    Fri 2 Jun 2023 19:25
    #19

    Det skiljer sig mellan olika kommuner, vissa får inget alls men en normal ersättning är 15-20 kronor/timme. 

Svar på tråden Nytida coach daglig verksamhet - lön?