• Äldre 21 Nov 12:26
    238 visningar
    2 svar
    2
    238

    Räddsla/oro

    Hej jag och min man har försökt i 2 år och få barn. Nu har vi kommit så långt att vi pratat om ivf. Och fick diskussionen om hur det går till. Vist jag har till januari att mentalt förbereda mig. Men när jag fick höra hur det gick till så kom skräcken. Det lät och göra fruktansvärt ont. Och jag hatar sprutor. Och vill inte få igenom det. Rädslan blev för stor. Och tänk om det inte tar sig. Jag känner mig som en idiot som har så negativa känslor. Men jag kan inte släppa det. Så tårar har runnit i sen i måndags. Den 19. För jag vill verkligen inte göra maken besviken heller. Så jag vet inte vad jag ska göra. Vill inte må psykiskt dåligt.

  • Svar på tråden Räddsla/oro
  • Äldre 21 Nov 14:33
    #1

    Hej!

    Jag förstår att du är rädd. Jag har inte gjort IVF men insemination och var rädd för sprutorna där vilket är väldigt få i jämförelse. Jag ville nästan inte genomföra det pga rädslan, är oerhört nålrädd. Men vet du? Det kommer gå bra för det är så värt det när man väl lyckats så glömmer man bort allt. Oroa dig inte, det kommer gå bra!

    Har ni fått någon diagnos på er barnlöshet/orsak?

  • Äldre 21 Nov 15:40
    #2
    askyfullofstars skrev 2018-11-21 14:33:56 följande:

    Hej!

    Jag förstår att du är rädd. Jag har inte gjort IVF men insemination och var rädd för sprutorna där vilket är väldigt få i jämförelse. Jag ville nästan inte genomföra det pga rädslan, är oerhört nålrädd. Men vet du? Det kommer gå bra för det är så värt det när man väl lyckats så glömmer man bort allt. Oroa dig inte, det kommer gå bra!

    Har ni fått någon diagnos på er barnlöshet/orsak?


    allt ska funka hade några kilon för mycket. men har gått ner han hade lite färre än normalt. men inget som skulle påverka. så tyvärr är vi ett fall där vi inte riktigt vet varför det inte blir någon bäbis och därför ska göra ivf. jag hopps jag blir gravid på naturlig väg. innan nyår. ser inte fram emot alla nålar då jag hatar spruter. och får extremt lätt blåmärken. kommer se halft misshandlad ut. 
Svar på tråden Räddsla/oro