• HSOF

    Annie Lööf som nästa statsminister?

    Idag ska Annie Lööf lämna besked till talmannen om hur det har gått för henne under hennes sondering. Många medier lyfter även upp henne som Sveriges nästa statsminister. Vad tycker du, är Annie Lööf en bra statsminster för Sverige?

    Lämna gärna en kommentar om varför du tycker som du tycker här nedan.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Annie Lööf som nästa statsminister?
  • Anonym (Absolut inte)

    Det är inte vad Sverige röstat för. Hon tillhör fjärde största partiet så nej. Hon borde ha röstat fram Moderaterna när hon fick chansen men hennes nej har gjort det svårt att tycka om henne!

  • Johnnyorange

    Nej det vore bättre med omval. C är bara det fjärde största partiet i riksdagen. Vad är det för mening med demokrati om inte det parti som får flest röster får mest makt?

    Annie Lööf som är med i Bilderberggruppen och triaretal commision skulle dessutom utan att blinka lämna bort ännu mer makt till globala krafter.

  • Johnnyorange

    Nej det vore bättre med omval. C är bara det fjärde största partiet i riksdagen. Vad är det för mening med demokrati om inte det parti som får flest röster får mest makt?

    Annie Lööf som är med i Bilderberggruppen och triaretal commision skulle dessutom utan att blinka lämna bort ännu mer makt till globala krafter.

  • enmanmedskägg
    Johnnyorange skrev 2018-11-22 10:23:03 följande:

    Nej det vore bättre med omval. C är bara det fjärde största partiet i riksdagen. Vad är det för mening med demokrati om inte det parti som får flest röster får mest makt?

    Annie Lööf som är med i Bilderberggruppen och triaretal commision skulle dessutom utan att blinka lämna bort ännu mer makt till globala krafter.


    Fast det är fortfarande riksdagen som beslutar, så att Annie Lööf skulle bli statsminister kommer ju inte förändra att hennes parti fortfarande bara har 8%. 


    Vi röstar inte på statsministrar, vi röstar på mandat i riksdagen.

  • Johnnyorange
    enmanmedskägg skrev 2018-11-22 10:27:03 följande:

    Fast det är fortfarande riksdagen som beslutar, så att Annie Lööf skulle bli statsminister kommer ju inte förändra att hennes parti fortfarande bara har 8%. 

    Vi röstar inte på statsministrar, vi röstar på mandat i riksdagen.


    Men om man ser tillbaka så har ju alltid partiledaren för det parti med flest röster blivit statsminister. Jag har hur som helst tappat tilltron till demokratin, och Sverige kommer mer och mer styras av globala krafter. Våra statsministrar kommer vara lydiga nickedockor för de globala krafterna. Vilket de iofs redan varit ett bra tag.
  • enmanmedskägg
    Johnnyorange skrev 2018-11-22 10:34:05 följande:
    Men om man ser tillbaka så har ju alltid partiledaren för det parti med flest röster blivit statsminister. Jag har hur som helst tappat tilltron till demokratin, och Sverige kommer mer och mer styras av globala krafter. Våra statsministrar kommer vara lydiga nickedockor för de globala krafterna. Vilket de iofs redan varit ett bra tag.

    Jojo, absolut. Men det är som sagt fortfarande riksdagen som röstar. Det spelar ingen roll vem som är statsminister om man inte får igenom sina förslag i kammaren. Då sitter man ju bara av tiden. 


    Vi kanske måste reformera vårat styrelsesystem till ett modernt sådant?

  • Johnnyorange

    Inom de närmaste åren kommer vi få höra hur vi alla måste gå ihop för att rädda miljön. Stoppa fattigdomen och öka jämställdheten m.m. Det låter väldigt fint, jag klandrar er inte om ni gått på det. Men detta är en täckmantel för att ge den rika eliten mer makt. Men tro inte endast på mitt ord heller, utan kolla upp Bilderberggruppen till att börja med.

  • Anonym (Asg)
    Johnnyorange skrev 2018-11-22 11:47:45 följande:

    Inom de närmaste åren kommer vi få höra hur vi alla måste gå ihop för att rädda miljön. Stoppa fattigdomen och öka jämställdheten m.m. Det låter väldigt fint, jag klandrar er inte om ni gått på det. Men detta är en täckmantel för att ge den rika eliten mer makt. Men tro inte endast på mitt ord heller, utan kolla upp Bilderberggruppen till att börja med.


    Hahahahaha!!! Dagens asgarv!!!
Svar på tråden Annie Lööf som nästa statsminister?