• Äldre 22 Nov 22:34
    2256 visningar
    19 svar
    19
    2256

    Handlar ni på Black Friday?

    Black Friday har i princip dragit igång på riktigt sedan ett fåtal butiker kört igång under dagen och där bara är en liten stund kvar till tolvslaget.

    Jag undrar lite vad ni tänkt handla på Black Friday i år? Har ni några planer, spontanhandlar ni eller håller ni er kanske borta helt och hållet?

    Dela gärna era bäst tips om ni kan.

    Jag använder mig av följande hemsidor själv:
    Black Friday på Prisjakt - Deals baserat på sänkningar, men man bör titta längre tillbaka manuellt och inte lita på deras %.
    Black Friday på Pricerunner - Alternativ prisjämförelse och en småtrevlig live-sändning för smarta tips och en trevlig uppesittarkväll.
    Black Friday på Testat - Sammanställning av butiker som kör Black Friday och några tänkvärda tips. De har också information om testvinnande produkter vilket såklart kan vara smart.
    Black Friday på Inspekto - Liknande som ovan med butiker och testade produkter för den som vill veta vad man ska köpa eller leta efter.
    Vad jag själv letar efter:
    Leksaker för barnen i julklapp och till andras barn.
    Kläder kommer jag nog försöka hinna med imorgon bitti innan alla bra storlekar försvinner.
    Sneakers till våren
    Skidkläder till familjens Sälensresa i januari
    TV, Köksmaskin och kanske något annat intressant för hushållet

    Mitt bästa tips är att bara köpa sånt man faktiskt tänkt köpa ändå. Kanske har man valt att avvakta just för denna rea-helg. Handla online är bra också då man alltid kan skicka tillbaka om man ångrar sig. Är man osäker på storlek, köp 2, returnera 1.

    Dela gärna med dig hur du ladda inför Black Friday :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Handlar ni på Black Friday?
  • Äldre 22 Nov 22:45
    #1

    Nej. Jag tycker inte det är särskilt billigt. Snåla rabatter överallt.

  • Äldre 22 Nov 23:20
    #3
    Limajo skrev 2018-11-22 22:53:32 följande:

    Jag laddade med att dela Naturskyddsföreningens ?Jag köper det inte?-kampanj på fb och att donera en slant till Unicef.

    Tänker inte handla ett dugg utöver lite mat.


    En bra kampanj för att uppmärksamma folk på att inte köpa sånt man verkligen inte behöver :) De flesta har redan det mesta som de behöver.

    Jag har så tight ekonomi att jag är tacksam över dessa möjligheter dock. Men är fullt medveten om att många inte har det så.
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 22 Nov 23:24
    #4

    Tack för bra länkar. Det känns som att alla butiker har rea lite när som helst nu för tiden och att de varor man hittar på black friday eller mellandagsrean lika gärna kan ha annonserats ut för samma pris några veckor tidigare. Jag ska titta runt lite, men förväntar mig inte att hitta något.

  • Äldre 23 Nov 06:50
    #5
    +1

    Jag gör som jag alltid gör. Handlar vad jag behöver, när jag  behöver det. Av någon anledning blir det oftast billigare i längden.


  • Äldre 23 Nov 07:01
    #6

    Ja, jag handlar väldigt sällan kläder till mig själv. Brukar passa på på Black Friday, mellandagsrean och 1 gång inför sommaren. Handlar man saker varje månad för nöjes skull förstår jag kritiken mot Black Friday...

  • Äldre 23 Nov 09:38
    #8

    Förra året hade jag kollat in träningskläder på Adidas. De höjde priset löjligt mycket innan Black Friday så en 30% rabatt blev egentligen typ 15 kronor billigare i slutänden. I år har jag inte kollat in priser innan, men jag utgår ifrån att butikerna gör så igen att de kör med fuskrea, trots att man inte får göra så.

  • Äldre 23 Nov 10:36
    #9

    Skulle vilja säga nej men jag har faktiskt klickat hem tre saker på rea idag.

  • nernu
    Äldre 23 Nov 11:15
    #10

    Behöver ändå lite vitvaror och tänkte passa på att köpa julklapparna nu så är det klart.

  • sextio­talist
    Äldre 23 Nov 11:22
    #11

    Det jag verkligen skulle behöva köpa (OK vill köpa) finns närmast på ett större köpcentrum, dit vägrar jag åka idag, så jag väntar till mellandagsrean istället.
    Jag vill inte heller klicka hem utan jag är en person som föredrar fysiska affärer än nätet, jag vill känna på plagget och prova det innan jag köper det.

  • Äldre 23 Nov 14:44
    #12

    Jag vill ha från edensgarden.com men trots 10-20% rabatt blir det sjukt dyrt att få hem det :(

    Men några tröjor från oddmolly.se kommer det bli ändå.

  • Äldre 23 Nov 16:36
    #13

    Har köpt en bok, skulle ändå ha köpt den så det blev lite billigare.

  • Äldre 23 Nov 16:55
    #14

    Naturligtvis handlar jag inte på Black Friday!!

  • Äldre 23 Nov 16:56
    #15

    Jag passar på att köpa spel. Både PSN och Steam (och förmodligen Xbox) har reor.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 23 Nov 20:49
    #16

    Allt jag behöver har jag, så om jag köper något är det troligen en enda "onödig" sak och något som jag blir lite glad av.

    Har inte bestämt mig än, slökollar lite på olika sidor.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Äldre 24 Nov 09:41
    #17

    Jag har en lista på grejer jag vill/behöver köpa. Tittade runt en del men jag var inte imponerad på några av reapriserna, så jag köpte ingenting.


    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 24 Nov 15:35
    #18

    Ja jag handlar på Black Friday, barnens julklappar, vinterkläder och kläder, elektronik, eller andra saker som jag annars inte har råd med. Sparar under året till BF. Många ställen hos oss har 50-70 procents rea. Handlar på Cyber Monday också. Handlar det mesta online från Target och Amazon. Funderar på att köpa en Fitbit Alta HR denna helg för Amazon har den för $79.

    Kate Spade har 75 procent rea och free frakt....

  • Äldre 26 Nov 10:01
    #19

    Inte ett jota. Jag är en riktig gammal surgubbe när det kommer till black friday.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Handlar ni på Black Friday?