• Litehärochdär

    Svensk tv utomlands?

    Hej alla utlands svenskar!

    Hur kan jag se på svensk tv och skaffa svenskt Netflix från utlandet!? Saknar å se på svenska filmer och serier såååå mycket. Skulle också vilja att mina barn kan se på julkalendern. Den visas iof på internet men det funkar inte så bra att se på svts hemsida på min tv även fast den är en smarttv. Har ni några tips!?

  • Svar på tråden Svensk tv utomlands?
  • Anonym (.)

    Parabol kanske? Eller kolla via svt play på datorn eller mobilen

  • PH76

    Det är bara att gå genom en proxy (eller vad det nu är), till exempel Golden frog.

  • Litehärochdär
    Anonym (.) skrev 2018-11-23 17:25:14 följande:

    Parabol kanske? Eller kolla via svt play på datorn eller mobilen


    Parabol finns väl knappt nu....skulle vilja se på tv...inte kolla från datorn...
  • Litehärochdär
    PH76 skrev 2018-11-23 17:27:42 följande:

    Det är bara att gå genom en proxy (eller vad det nu är), till exempel Golden frog.


    Har du provat? Gör jag det via tvn direkt?
  • Thedrjohn

    De flesta smart TV har möjlighet att installera appar. Installera SVT play. Lägg in en VPN eller proxy i tvns inställningar.

  • Anonym (.)
    Litehärochdär skrev 2018-11-23 17:41:44 följande:

    Parabol finns väl knappt nu....skulle vilja se på tv...inte kolla från datorn...


    Jo kolla bara på förorterna i Sverige där kryllar det av paraboler
  • flygrl

    Du borde som sagt kunna installera både SVT Play appen och en proxytjänst direkt i din smart-TV. Ett annat alternativ e att skaffa Apple TV eller Chromecast och på så vis koppla ihop mobilen med TVn. Då får du köra en proxytjänst i mobilen.

    En bra proxytjänst e tex. F-Secure Freedome. I proxyn kan du enkelt ställa in att du befinner dig i Sverige trots att du e på the far side of the Earth.

  • PH76
    Litehärochdär skrev 2018-11-23 17:43:15 följande:

    Har du provat? Gör jag det via tvn direkt?


    Läs Flygrls inlägg ovan, det fungerar bra.
Svar på tråden Svensk tv utomlands?