• Anonym (Desperat)

    Tappad sexlust

    Börjar bli helt tokig nu. I ganska så precis 1 år har jag haft grovt nedsatt sexlust. Skulle kunna räkna gångerna jag haft sug detta år på mina fingrar. Innan så var det inte ovanligt att jag och min partner sedan snart 5 år haft sex varje dag. Av någon anledning så bara tappade jag det ?! Jag kan inte peka ut på dagen det skedde, men var runt december förra året.

    Den enda skillnaden ifrån innan var att jag insåg att jag var glutenintolerant och slutade äta gluten och att vi började träna tillsammans när jag bytte till ett nytt gym. Vi hade det förvånansvärt bra under den perioden.. Vi har dock haft det väldigt upp och den med avbrott i förhållandet. Och i slutet utav vintern så separerade vi i några månader. Och det var ingen direkt skillnad i min sexlust under den perioden heller.

    Jag vet inte vad jag ska göra.. Har testat olika förslagna lösningar. Vitaminer, försöka ha sex varje dag, uppehåll i träningen m.m.

    Vill verkligen lösa det och tänker inte avsluta förhållandet. Lösningar som "hitta en ny så kommer lusten tillbaka" är inget jag vill höra eller tänker ta till. Vi har en son på nästan 4 år som är ytterligare en faktor som jag vill kämpa för.

    Någon som lyckats vända och fått lusten tillbaka? Funderar nu på att eventuellt gå i terapi för att försöka lösa det. Vill helst inte medicineras i risk för att bli beroende av det.

  • Svar på tråden Tappad sexlust
  • RobinSparkles

    Kanske så att du satt press på dig själv..

    Ni kanske bara ska göra lite miljöombyte och resa iväg en helg utan några måsten.

    Bara vara...

    Ge varandra komplimanger eller bara kanske prata ut..

    Jo mer du funderar på om något är fel kanske du omedvetet sätter press och vill mindre..

  • Anonym (A)
    RobinSparkles skrev 2018-11-25 10:40:08 följande:
    Kanske så att du satt press på dig själv..
    Ni kanske bara ska göra lite miljöombyte och resa iväg en helg utan några måsten.

    Bara vara...
    Ge varandra komplimanger eller bara kanske prata ut..
    Jo mer du funderar på om något är fel kanske du omedvetet sätter press och vill mindre..
    +1
  • Anonym (Samma här)

    Jag har också tappat min sexlust, dock har jag aldrig varit så intresserad av sex eller haft så mycket sex som varje dag så jag saknar inte sexlusten direkt men det kanske du gör?

Svar på tråden Tappad sexlust