• Lariz

Första barnet BF Maj ????????

Tråd för oss som väntar första barnet med BF Maj. För oss som vill ha någon att prata med om känslor och tankar kring graviditeten och allt runt omkring. Allt från mående till barnvagnar!

Presentera gärna med ålder och BF datum :)

• Svar på tråden Första barnet BF Maj ????????
  • mangopippi

Hej!

Min plutt väntas komma den 14:e maj!

Jag är 30 år och förlovad med pluttens pappa

• Lariz
    mangopippi skrev 2018-11-28 22:50:58 följande:

Hej!

Min plutt väntas komma den 14:e maj!

Jag är 30 år och förlovad med pluttens pappa

Mysigt! Då är du i vecka 16/7? :)
  • Lariz
    Lariz skrev 2018-11-29 14:44:13 följande:

Mysigt! Då är du i vecka 16/7? :)

16/17 skulle det såklart stå :)
  • mangopippi
    Lariz skrev 2018-11-29 14:44:37 följande:

16/17 skulle det såklart stå :)

17 ja :) Faktiskt först nu som jag börjar känna att jag har fått större mage (som är mer än uppsvällda tarmar). Igår tyckte jag helt plötsligt att det var obehagligt att ligga på mage :D

Du får ju också presentera dig förresten!
  • Lariz
    mangopippi skrev 2018-11-29 19:29:48 följande:

17 ja :) Faktiskt först nu som jag börjar känna att jag har fått större mage (som är mer än uppsvällda tarmar). Igår tyckte jag helt plötsligt att det var obehagligt att ligga på mage :D

Du får ju också presentera dig förresten!

Vecka 18, 19 på måndag, beräknad 5e maj :)

23 år, sambon 26!

Börjar också få väldigt svullen mage, vissa dagar kan man se Att det är gravidmage o inte bara lite för mycket mat ;) Kan inte heller ligga på mage utan att det känns jätteobehagligt!

Hur har du fått må hittills?
  • mangopippi
    Lariz skrev 2018-11-29 21:20:16 följande:

Vecka 18, 19 på måndag, beräknad 5e maj :)

23 år, sambon 26!

Börjar också få väldigt svullen mage, vissa dagar kan man se Att det är gravidmage o inte bara lite för mycket mat ;) Kan inte heller ligga på mage utan att det känns jätteobehagligt!

Hur har du fått må hittills?

Perfekt tid på året att bli mamma!

Jag kan inte klaga, har mått illa lite på morgnarna när jag haft lågt blodsocker. Verkar ha lugnat sig nu denna veckan faktiskt! Fått migrän två gånger i början och en gång nu i måndags. Var flera år sedan jag fick migrän så det är väl hormonsvängningarna.

Men jag har fått sånt humör... Trodde att det mest var trams man hört om humörsvängningarna, men oj så fel jag hade ???? Mest är det mina stackars kollegor som lider, men de har förståelse. En dag stod det plötsligt ett kilo godis på mitt skrivbord med en lapp ?så att du håller dig snäll?
Svar på tråden Första barnet BF Maj ????????